• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403022518727
  • خبرنگار : 50604

آغاز به کار هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی گلستان

آغاز به کار هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی گلستان

ایسنا/گلستان هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با پیام همسر شهید «مقداد مهقانی» از شهدای مدافع حرم گلستان آغاز به کار کرد.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی از امروز سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

«فاطمه حاجی عباسی» همسر شهید مدافع حرم مقداد مهقانی در آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در گلزار شهدای گرگان پیامی را قرائت کرد.

در متن پیام این همسر شهید مدافع حرم چنین آمده است: «هنرمند از آسمانیان می‌گیرد و بر زمین می‌بخشد. پس سینه‌اش باید قابلیت نزول ملائکه‌ را داشته باشد که واسطه الهام هستند.

حقیقت هنر نوعی معرفت است که در حین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می‌شود و این کشف تجلی واحدی است که از یک سو در محتوا و از سوی دیگر در قالب هنر ظاهر می‌شود.

مایه اصلی هنر نیز عشق و عرفان است. هنر تجلی شیدایی است و شیدایی هر چه هست در عشق است،عشقی که نمونه‌ای از تجلی‌اش را می توان در هنر شهادت دید. هنر بهشت است و نوحه انسان در فراق. هنر زبان غربت بنی‌آدم است، در فراق دارالقرار و از همین‌رو همه با آن انس دارند چه در کلام جلوه کند چه در لحن و چه در نقش.»

 هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

نمایش‌های «کیلومتر ۹۴۴»، «شهر خوبان»، «هوران»، «من دیگه از تاریکی نمی‌ترسم»، «یک بقچه آرزو»، «دور و دورتر»، «نصرت»، «فوتبال»، «دعوت نشده»، «سفر»، «رفاقت در حد تانک»، «بالاتر از سیاهی»، «پیکار کنار پل»، «بدریه»، «ناصر جانباره»، «ماهیار»، «واپسین نفس»، «شط و شوت» و «مستر دیفال» در این جشنواره به اجرا درمی‌آید.

همچنین امروز به مناسبت برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر ایثار، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و جمعی از عوامل اجرایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به دیدار آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان رفتند.

در این دیدار جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گزارشی از روند فعالیت‌ها و برنامه‌های این جشنواره ارائه کرد.

در ادامه‌ آیت‌الله نورمفیدی ضمن قدردانی از تلاش عوامل اجرایی این جشنواره برای بسط و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت، طی سخنانی اظهار کرد: هنر و هنرمند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و نباید از تأثیر هنرمندان در بخش‌های مختلف از جمله سینما، تلویزیون و تئاتر در ترویج این فرهنگ غافل بود.

وی لازمه تحقق انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید و آینده را همت و عزم جدی همگان به‌ویژه هنرمندان برشمرد و گفت: با توجه به اینکه فرهنگ مقاومت و ایثار یکی از اصول و ریشه‌های انقلاب اسلامی است.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه باید با بهره‌گیری از ظرفیت هنر، آن را در سطح جامعه توسعه و گسترش داد. افزود: چنانچه هنر تئاتر و موضوعاتی از این دست در مسیر اسلام و انقلاب قرار گیرند تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف نظام خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha