• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022518735
  • خبرنگار : 50649

از انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی پیوند تا ارائه خدمات درمانی به ۱۷۲۱ بیمار تالاسمی در فارس

از انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی پیوند تا ارائه خدمات درمانی به ۱۷۲۱ بیمار تالاسمی در فارس

ایسنا/فارس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام یک هزار و ۵۰۰ عمل جراحی پیوند در سال گذشته در استان فارس خبر داد.

مهرداد شریفی امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه ضمن گرامیداشت روز ملی اهدای عضو، بر گسترش هرچه بیشتر آگاهی جامعه نسبت به این اقدام خداپسندانه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ عمل پیوند اعضا در شیراز انجام شده است، گفت: استان به عنوان یکی از استان‌های برتر در زمینه اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی و انجام پیوند اعضا مطرح است.

شریفی یادآور شد: در تقویم کشورمان بازه زمانی ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته ملی اهدای عضو نامگذاری شده است که نشان از روحیه ایثارگرانه و مهربان افرادی است که با این تصمیم خود، تولدی دوباره به افراد نیازمند می‌بخشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در ادامه سخنان خود از شناسایی و خدمت‌رسانی به هزار و ۷۲۱ بیمار مبتلا به تالاسمی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ۲۶ مرکز به تعداد ۱۷۲۱ بیمار مبتلا به تالاسمی خدمات درمانی لازم را ارائه می‌دهد.

وی افزود: ویزیت تخصصی و فوق تخصصی، تامین داروهای آهن‌زدا، تزریق خون، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی، مشاوره روانشناسی و روانپزشکی، تصویربرداری پزشکی، خدمات دندانپزشکی، آزمایش و خدمات توانبخشی به این گروه از بیماران از جمله خدماتی است که در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه ارائه می‌شود.

شریفی از مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب(ره) شیراز به عنوان مرکز جامع تالاسمی دانشگاه نام برد و ادامه داد: در حال حاضر ۹۵۳ بیمار مبتلا به تالاسمی در این مرکز تحت پوشش خدمات درمانی هستند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شهرستان‌های شیراز، داراب، مرودشت، کازرون و نورآباد، بیشترین آمار و شهرستان خرم بید نیز کمترین آمار بیمار تالاسمی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha