• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403022518736
  • خبرنگار : 50176

استاندار لرستان:

صنایع دفاع امسال برای ۲۰۰ نفر در دورود اشتغال ایجاد می‌کند

صنایع دفاع امسال برای ۲۰۰ نفر در دورود اشتغال ایجاد می‌کند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان در حاشیه‌ی شورای اداری دورود گفت: در سال‌جاری از طریق صنایع دفاع در دورود برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

ابوطالب شفقت بیست و پنجم اردیبهشت ماه در این شورا با اشاره به بازدید از واحدهای زیر مجموعه صنایع دفاع در دورود که به همراه اخلاقی مدیرعامل صنایع دفاع کشور انجام شد، عنوان کرد: طبق رایزنی که با مدیرعامل صنایع دفاع کشور داشتیم قول دادند که علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر در سالجاری برای ۱۰۰ نفر در سال آینده نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: این میزان از اشتغال از طریق فعال شدن واحد صنعتی تولید چرخ های خودرو و هواپیما در دورود انجام خواهد شد.

استاندار در مورد سایر فعالیت‌های اقتصادی واحدهای زیر مجموعه صنایع دفاع در دورود اظهار کرد: این مجموعه تا پایان امسال بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در دورود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

شفقت اضافه کرد: طی بازدیدی که از واحد دامداری زیر مجموعه ی اتکا داشتیم قول دادند که بخش‌های جدیدی از این دامداری تکمیل و ساخت و تجهیز واحد دام ریز نیز سرعت داده شود.

وی افزود: تامین علوفه و غذای این دام‌ها نیز با استفاده از زمین‌های در دسترس این مجموعه انجام می‌شود.

استاندار در خصوص سایر برنامه‌های صنایع دفاع در دورود گفت: طی بازدیدی که از چشمه بالادست شهر دورود داشتیم بنا شد با طرح آب منطقه‌ای و اعتبارات کمکی صنایع دفاع و مدیریت اجرایی استان بخش تامین آب مطلوب برای بخشی از شهر در دستور کار قرار گیرد.

شفقت همچنین به کنار گذر شهر دورود اشاره و عنوان کرد: یکی از خطوط ترابری آن تا ۸۵ درصد پیشرفت دارد که با رفع مشکلات موجود توسط فرماندار شهریورماه این خط به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین به برگزاری شورای اداری دورود اشاره کرد و گفت: در این جلسه ایجاد اشتغال به ویژه برای دستگاه‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت.

استاندار تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند تلاش کنند سقف بیکاری استان را حداقل به یک رقمی کاهش دهند.

شفقت بررسی صنایع خرد، واحدهای راکد و نیمه فعال که در اختیار بانک ها قرار دارند، اشتغال روستایی، صنایع تبدیلی کشاورزی را دیگر موارد تشریح شده در شورای اداری امروز عنوان کرد.

وی تاکید کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تمامی مدیران ذیربط مکلف هستند در مورد فعال سازی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دورود برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha