• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022518738
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون درمان وزارت بهداشت:

برنامه عملیاتی سند حمایت از سالمندان تدوین و اجرائی می‌شود

برنامه عملیاتی سند حمایت از سالمندان تدوین و اجرائی می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تدوین سند حمایت از سالمندان اعلام کرد: سند حمایت از سالمندان به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت ابلاغ شده که ساز و کار اجرای آن تدوین و عملیاتی می‌شود.

 سعید کریمی در دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز ضمن تقدیر و استقبال از برگزاری این کنگره اظهار کرد: با توجه به بین‌المللی بودن چنین کنگره‌هایی ضروری است در کنار مولفه‌های علمی به بحث فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه ویژه صورت گرفته و از این فرصت برای معرفی فرهنگ دینی و ایرانی استفاده شود.

وی همچنین گفت: سالمندان را به عنوان گروهی که باید گیرنده خدمت باشند، نمی‌دانیم بلکه گروه فعال می‌دانیم که برای ما مانند گنجینه‌اند چرا که فرهنگ ما با دیگر کشورها فرق دارد و در قرآن کریم سفارشات بسیاری در زمینه سالمندی و پدر و مادر داریم.

وی خاطرنشان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۸۵‌ تخت توانبخشی داشتیم اما اکنون ۳۰۰ تخت نیز به چرخه خدمت اضافه شده و مرتبا تجهیزات را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل می‌دهیم تا بحث توانبخشی توسعه یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت حمایت از سالمندان را ضروری دانست و گفت: با تدابیر صورت گرفته لایحه حمایت از سالمندان نیز به مجلس می‌رود تا ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های مختلف جمعیتی در وزارت بهداشت مورد توجه قرار دارند، افزود: یکشنبه گذشته در وزارت بهداشت در همایش «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» از رایگان شدن درمان سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال در مراکز خدماتی بهداشتی و دولتی، آغاز واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در هفت استان رونمایی شد.

وی یادآوری کرد: وزارت بهداشت سال گذشته رتبه اول میان دستگاه‌های مختلف را در جوانی جمعیت به خود اختصاص داد.

دکتر کریمی با تاکید بر توجه به جوانی جمعیت مطرح کرد: ایران کشور سالمندی نیست، کشور جوانی است و در پنجره جمعیتی قرار دارد که جوانان باید در سنین مناسب ازدواج کرده و فرزندآوری انجام شود تا در عین حال سالمندان را هم تکریم کنیم.

وی در پایان بیان کرد: باید از دانایی و توانایی سالمندان استفاده کرد و امیدواریم خداوند توفیق دهد تا وظایف خود را به خوبی انجام دهیم و تکریم سالمندان را در عین توجه به جوانی جمعیت پیگیری کنیم تا کودکان، جوانان و سالمندان سالمی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دومین کنگره بین المللی سالمندی سالم به مدت ۲روز در تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha