• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022518756
  • خبرنگار : 50616

رقابت ۱۰ تیم داخلی و خارجی در بیست و یکمین دوره بین‌المللی دوچرخه سواری تور خزر

رقابت ۱۰ تیم داخلی و خارجی در بیست و یکمین دوره بین‌المللی دوچرخه سواری تور خزر

ایسنا/مازندران بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی دوچرخه سواری تور خزر پس از وقفه‌ای حدود ۱۱ ساله از روز چهارشنبه با حضور ۹ تیم داخلی وخارجی درمازندران از سرگرفته خواهد شد.

عوامل برگزاری این مسابقات سه شنبه شب در یک نشست خبری در شهرستان بابلسر مازندران، جزئیات برگزاری بیست ویکمین دوره مسابقات بین المللی دوچرخه سواری تور خزر را تشریح کردند.

رییس هیات دوچرخه سواری مازندران گفت، دراین مسابقات درمجموع ۴۵ دوچرخه سوار در رده سنی جوانان در قالب سه تیم خارجی از کشورهای ارمنستان، عراق و ازبکستان به همراه ۶ تیم داخلی فولاد مبارکه سپاهان، صنعت مس رفسنجان، فاریس خراسان، مازندران الف و ب، البرز، آذربایجان شرقی در سه مرحله مسیر بیش از ۲۱۵ کیلومتری سه شهرستان مازندران را رکاب خواهند زد.

صابراکبرزاده افزود: مرحله نخست این مسابقات از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه در مسیر شهر سرخرود به گلشهر شروع خواهد شد.

وی افزود: درمرحله دوم این تور دوچرخه سواران از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت، مسیر کمربندی غربی شهرستان فریدونکنار ودر مرحله سوم و پایانی این مسابقات نیز در روزجمعه ۲۸ اردیبهشت، درمسیر ۸۵ کیلومتری شهرسرخرود به نور و برگشت را رکاب خواهند زد.

جایزه ۵۱۰۰ دلاری به برترین‌های تور خزر

رییس هیات دوچرخه‌سواری مازندران به تعیین جایزه دلاری برای ۱۰ نفر برتر هر مرحله اشاره کرد وگفت: درمجموع برای این دوره حدود ۵۱۰۰ دلار جایزه نقدی تعیین شده که به برترین‌ها اهداء خواهد شد.

اکبرزاده، همچنین با اشاره به اینکه پیش از اینکه کشورهای روسیه و پاکستان هم برای حضور درمسابقات دوچرخه سواری تور خزر اعلام آمادگی کرده بودند، گفت، متاسفانه این دو کشور به دلایل مشخص نشده دراین دوره شرکت نکردند.

وی افزود: تیم‌های خارجی شرکت کننده وتیم‌های داخلی نیز از چهره‌های مطرح وملی پوش در رده سنی جوانان هستند و از این نظر سطح مسابقات کیفی و بالا است.

وی اضافه کرد، بهرحال اتفاق مهم، برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری مازندران (خزر) پس از وقفه‌ای حدود ۱۱ ساله بوده که پس از پیگیری‌های زیاد وهمراهی اداره کل ورزش وجوانان وفدراسیون دوچرخه سواری خوشبختانه از سر گرفته شد.

محمدرضا صفاپور به عنوان سرداور این تور بین المللی حضور دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، تور بین‌المللی خزر یکی از معتبرترین مسابقات دوچرخه‌سواری به شمار می‌رود که ۲۰ دوره از آن برگزار شد ولی از سال ۱۳۹۲ بنا به دلایلی برگزاری این مسابقه استقامتی و جاده‌ای دوچرخه سواری متوقف شد.

استان مازندران پنج دوره میزبان این تور بود. علت توقف این تور در سال ۱۳۹۲ و پس از دوره‌های متمادی برگزاری آن، نبود زیرساخت مناسب از جمله پیست تمرینی، ‌منابع مالی و زیرساخت های جاده‌ای اعلام شده بود.

بیستمین دوره مسابقات بین المللی دوچرخه سواری تور استان مازندران پنجم مهر ۱۳۹۲ با حضور ۹ تیم خارجی ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، مالزی، سوریه و عراق و ۶ تیم داخلی شامل دو تیم الف و ب از مازندران، پتروشیمی تبریز، ترافیک تهران، کاشی پرسپولیس یزد، شهر سالم خراسان با هم رقابت خواهند کردند

آخرین دوره این تور مهر ماه ۱۳۹۲ در مازندران برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha