• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403022618794
  • خبرنگار : 50163

نذر خیر ابهر برای باغدار کردن سالمندان؛

وقتی خیر خیّرین مرز نمی‌شناسد

وقتی خیر خیّرین مرز نمی‌شناسد

ایسنا/زنجان رئیس بهزیستی ابهر گفت: نذر مهر خیر ابهری، سالمندان بهزیستی خانه سالمندان نرگس هیدج را صاحب باغ انگور کرد.

علی لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اجرای نیت خیر یک خیر ابهری جهت کاشت درخت تاک در خانه سالمندان هیدج، عنوان کرد: ۲۶۰ نهال انگور به نام عشق و مهربانی در خانه سالمندان مهر هیدج کاشته شد تا با ایجاد و گسترش فضای سبز، کاشت درختان مثمر ،آبیاری و برداشت محصول توسط بانوان سالمند گامی مهم در  بهبود روان و سلامت جسمی آنان برداشته شود.

وی هدف اصلی از کاشت این نهال ها را احترام به محیط زیست و هوای پاک، مشارکت سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی و ارتقاء آرامش روحی و روانی بین آنان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه خیرین متعددی در شهرستان وجود دارند که با حضور در عرصه‌های مختلفی چون کمک به معیشت مدجویان نیازمند بهزیستی، درمان، تامین مسکن، جهیزیه و... اقدامات خوبی انجام داده‌اند تا جایی که این خیرین طی سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به جامعه هدف بهزیستی کمک کرده‌اند.

لطیفی با بیان اینکه در مرکز سالمندان مهر هیدج ۸۰ بانوی سالمند نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: خدماتی چون پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی و خدمات تفریحی به این افراد ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های خانواده‌محور به نگهداری سالمندان، حتی سالمندان بالای ۹۰ سال در خانه کمک کرده و زمینه حضور و زندگی کهنسالان در خانواده نیز فراهم شود، افزود: طرح توانمندسازی سالمندان، مراقبت در منزل و ویزیت در منزل، مناسب سازی، برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ( cbr) و فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی و توانبخشی روزانه از جمله برنامه‌های بهزیستی برای سالمندان است.

این مسئول در خصوص اجرای طرح مراقبت در منزل برای سالمندان، ادامه داد: علاوه بر طرح مراقبت در منزل که در این طرح مراقبان آموزش دیده به خانه‌های سالمندان معلول مراجعه کرده و خدمات لازم را انجام می‌دهند، برای افراد نیازمند و بسترگرا ویزیت در منزل نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha