• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022618819
  • خبرنگار : 50040

استاد برجسته خوشنویسی خبر داد

«خط مهر» این‌بار در گیلان

«خط مهر» این‌بار در گیلان

ایسنا/گیلان نمایشگاه آثار خوشنویسی «خط مهر» با حضور اساتید خوشنویسی ایران به مدت یک هفته در نگارخانه هنر انجمن خوشنویسان آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

علیرضا بیگ محمدی، استاد برجسته خوشنویسی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری سلسله نمایشگاه‌های «خط مهر» از سوی انجمن خوشنویسان ایران، اظهار کرد: سومین دور نمایشگاه «خط مهر» عصر روز پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت ماه به میزبانی گیلان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آثار اساتید خوشنویسی ایران از جمله ابراهیم صباغی، عسگر محمدی تبار، عباسعلی تیمورزاده، امیراحمد فلسفی و الهه خاتمی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد، تصریح کرد: دور اول این نمایشگاه در بجنورد و دور دوم در گرمسار برگزار شد.

این استاد برجسته خوشنویسی که یکی از اساتید حاضر در نمایشگاه «خط مهر» است، در ادامه به استقبال گرم علاقمندان به هنر خوشنویسی در دو نمایشگاه قبلی اشاره کرد و گفت: سعی شده موطن هر یک از اساتید حاضر در این پویش فرهنگی - هنری به عنوان میزبان سلسله نمایشگاه ها انتخاب شود که این بار نوبت به گیلان رسید.

بیگ محمدی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترغیب بیشتر جوانان به سمت هنرهای تجسمی با محوریت هنر اصیل خوشنویسی دانست و خاطرنشان کرد: باید به تبلیغ هنرهای اصیل به ویژه خوشنویسی بپردازیم که ریشه در فرهنگ ایران دارد و متعلق به کشور ماست، اما تاکنون موفق به معرفی خوب این هنر و ارزش و کارکرد آن به جامعه نشدیم.

وی اساتید حاضر در نمایشگاه «خط مهر» را دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران دانست و بیان کرد: شاهد حضور افتخاری استاد امیراحمد فلسفی و استاد الهی خاتمی در این نمایشگاه خواهیم بود.

این خوشنویس لاهیجانی که خود از اعضای انجمن خوشنویسان ایران است، از اهالی هنر خوشنویسی استان خواست در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حضور پیدا کنند و یادآور شد: اساتید و هنرمندان برجسته هنر خوشنویسی در گیلان فراوانند، اما عدم پرداخت مسئولان فرهنگی به هنر و برگزاری مستمر و متداوم رویدادهای هنری و شرایط فرهنگی و اجتماعی و تغییر ذائقه مردم نسبت به هنر اصیل و... موجب شده، هنر خوشنویسی کمتر مورد توجه قرار گیرد.

بیگ محمدی همچنین از برگزاری کارگاه نقد و بررسی هنر خوشنویسی و رفع اشکال از هنرآموزان نیز خبر داد و اضافه کرد: این کارگاه ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ماه در انجمن خوشنویسان لاهیجان برگزار خواهد شد.

وی تعدد گالری‌ها و نگارخانه‌های متناسب با هنرهای تجسمی را یکی از نیازهای استانی فرهنگی مانند گیلان دانست و تاکید کرد: هنرهای تجسمی به ویژه خوشنویسی دیربازده هستند و لذا برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسان و تعامل با اساتید این حوزه تاثیر مثبتی بر هنرآموزان خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha