• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403022618821
  • خبرنگار : 50455

نشت‌یابی بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز در سال گذشته

نشت‌یابی بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز در سال گذشته

ایسنا/قم مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: در بررسی‌ بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز در سال گذشته، ۲۰ هزار و ۷۴۸ مورد نشت هوایی و یک هزار و ۸۱ مورد نیز نشت زمینی شناسایی و رفع شد.

مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم در گفت‌وگو با ایسنا، طول خطوط لوله‌گذاری گاز طبیعی در استان قم را بیش از ۴ هزار و۵۷۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: از این مقدار حدود ۳ هزار و ۳۲۰ کیلومتر متعلق به مناطق شهری و یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر نیز متعلق به مناطق روستایی استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم، با اشاره به نقش نشت‌یابی در جلوگیری از هدر رفت گاز، تصریح کرد: افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از حوادث احتمالی و کاهش آلودگی محیط‌ زیست از دیگر مزایای نشت‌یابی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۴۸ مورد تست مقاومت و نشتی از سوی بازرسی فنی شرکت گاز استان قم صورت گرفت، اظهار کرد: در این بازه زمانی ۳۳۸ مورد نشت‌یابی و ضخامت‌سنجی از ایستگاه‌های تقلیل فشار، ۱۱۰ مورد بازرسی از پروژه و ۲۶ مورد تست پوشش انجام شد.

خوش‌لهجه همچنین با اشاره به ثبت ۹۰۰ مورد بازرسی از کالاهای فنی در سال گذشته، گفت: این کالاها شامل ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شیرآلات فولادی و پلی‌اتیلن، ۴ هزار و ۴۰۰ مورد کنتور و رگلاتور، ۳۱۰ مورد لوله پلی‌اتیلن، ۲۵ کیلومتر لوله فولادی و ۱۴ ایستگاه تقلیل فشار ۴۰۰ تا ۱۰۰ هزار مترمعکب است.

پاسخگویی به بیش از ۷۵ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان قم از پاسخگویی به ۷۵ هزار و ۷۵۱ مورد تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی توسط مرکز امداد و حوادث شرکت گاز استان قم، طی سال گذشته خبرداد و گفت: از این تعداد تماس، ۲۵ هزار و ۹۱۷ مورد منجر به اعزام عادی گروه‌های امداد و حوادث شده است.

وی با بیان اینکه ۹۳۸ تماس شهروندان نیز اعزام فوری گروه‌های امداد و حوادث شرکت گاز استان قم در پی داشته است، تصریح کرد: میانگین زمان حضور گروه‌های امداد و حوادث در عملیات‌های فوری طی سال گذشته ۷ دقیقه و ۷ ثانیه بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم از آتش‌سوزی، انفجار، نشت شدید گاز، شکستگی علمک در اثر برخورد خودرو به‌عنوان حوادثی نام برد که نیاز به انجام عملیات و اعزام فوری دارد.

خوش‌لهجه با اشاره به ۱۰ هزار و ۵۷۵ مورد رفع قطع گاز توسط گروه‌های امداد و حوادث در سال گذشته یادآور شد: در این بازه زمانی همچنین ۳ هزار و ۸۵ مورد رفع نشتی از کنتور و رگلاتور و ۳۶۶ مورد بازدید از حفاری انجام شده است.

خوش‌لهجه در پایان با بیان اینکه امدادرسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از جمله اولویت کاری شرکت گاز استان قم است، تاکید کرد کرد: مرکز امداد مکانیزه این شرکت با شماره تلفن ۱۹۴ به‌طور شبانه‌روزی، آماده پاسخ‌دهی و امدادرسانی به تمامی همشهریان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha