• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022618869
  • خبرنگار : 50630

مطالبه مردم سوادکوه از رئیس جمهور در سفر به مازندران

مطالبه مردم سوادکوه از رئیس جمهور در سفر به مازندران

ایسنا/مازندران آقای رئیس‌جمهور، سوادکوه و سوادکوه شمالی نیازمند اعتبارات ملی است.

شهرستان سوادکوه که در سال‌های اخیر به سوادکوه و سوادکوه شمالی تقسیم شده است، چالش‌ها و نیازمندی‌هایی دارد که حل شدن آنها اعتبار و برنامه‌ریزی ملی را می‌طلبد.
در سفر قبلی ریاست جمهوری به استان و حضور معاون پارلمانی وی در شهرستان سوادکوه، فقط پل کابلی شهر پل سفید در مصوبات سفر قرار گرفت که همین یک پروژه هم در اولویت‌بندی با زیرگذر شهید مهدوی قائمشهر به محاق رفت. 
امروز  بیش از دو سال از آن سفر می‌گذرد و سوادکوه همچنان منتظر باز شدن گره‌هاست. 
مهمترین نظام مسائل شهرستان که نیازمند برنامه‌ریزی استانی و ملی است : 
 پل کابلی شهر پل سفید
احداث این پل در ورودی شهر پل سفید که به نوعی ورودی استان مازندران از محور سوادکوه محسوب می‌شود، از نیازهای اساسی و ضروری منطقه بحساب می‌آید. بخاطر نبود این پل و عدم تعریض کامل محور سوادکوه به قائمشهر، در روزهای تعطیل و آخر هفته ترافیک سنگینی را در شهر پل سفید شاهد هستیم. با توجه به اینکه همه مسافران عبوری از محور سوادکوه باید از شهر پل سفید عبور کنند، نگاه ملی به این پل لازم است.

 بیمارستان شهدای زیراب
این بیمارستان تنها مجموعه‌ای است که از فیروزکوه تا قائمشهر می‌تواند به بیماران و مصدومان تصادفی، خدمات ارائه نماید. ولی از نظر حضور متخصصین و امکانات درمانی، به آن نگاه شهرستانی می‌شود. به خاطر ارائه خدمت ملی ولی اعتبار شهرستانی، نیاز است تا مسئولان حوزه درمان، بیمارستان شهدای زیراب را ملی ببینند.

جمعیت شناور چند برابری شهرستان در ایام تعطیل و کمبود زیرساخت ها
در ایام تعطیلی، بخصوص ۶ماهه اول سال، جمعیت شهرستان سوادکوه به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می رسد. یعنی پنج برابر جمعیت ساکن. به همین خاطر در تامین نان، آب شرب، برق ، گاز و دیگر امکانات زیرساختی اهالی شهرستان در مضیقه هستند. نیاز است تا برای جمعیت شناور  شهرستان و تامین این موارد فکری اساسی شود. به عنوان مثال افزایش سهمیه آرد و بهینه‌سازی شبکه‌های انرژی مورد توجه قرار گیرد.

 حرائم موجود در سوادکوه  
وجود محور سوادکوه، راه آهن سراسری، رودخانه تالار و منابع طبیعی ( جنگل های ارزشمند هیرکانی) سبب شده تا با احتساب حرائم آنان ، زمین کافی برای ساخت و ساز، رونق کسب و کار و ..... وجود نداشته باشد. یک قانون سراسری در این حوزه که شمال را هم مانند مناطق کویری از نظر حریم ها ببیند، نمی‌تواند کمکی به اشتغال و اسکان اهالی شمال کشور بخصوص سوادکوه کند از نمایندگان مجلس و دولت میخواهیم در خصوص حرائم موارد ذکر شده در شمال کشور بویژه شهرستان سوادکوه که از نظر زمین قابل ساخت کمبود شدیدی دارد، فکری اساسی کنند.

 بیمارستان شهرستان سوادکوه شمالی
شهرستان سوادکوه شمالی از مناطق گردشگر پذیر استان است و وجود فقط یک مرکز بهداری با حداقل های امکانات درمانی به هیچ وجه جوابگوی اهالی و مسافران نیست. سالهاست بحث احداث بیمارستان تامین اجتماعی در این شهر وجود دارد ولی به دلیل نبود اعتبارات کافی هنوز اتفاقی رخ نداده است . بر اساس جمعیت شناور این شهرستان ، احتمالا باید با اعتبار ملی این بیمارستان ساخته شود.

پل آیینه زیراب
عبور رودخانه تالار از وسط شهر زیراب در کنار همه فواید و برکات،  مخاطراتی را هم بوجود آورده است. سیل سال ۹۴ و طغیانی شدن رودخانه سبب شد تا از دو پل موجود در شهر، یکی خراب شود و امروز تنها پل فجر است که ارتباط دو سوی رودخانه و دو طرف شهر را برقرار می کند. پل آیینه سالهاست در طرح مطالعاتی قرار دارد ولی بعلت کمبود اعتبار ساخته نشده است. البته در سالهای اخیر ستاد بحران کشور در این زمینه اعتبار مناسبی را پیش‌بینی کرده است که نیاز به پیگیری ملی برای تخصیص آن و ساخت پل دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha