• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022618909
  • خبرنگار : 50130

رقابت ۵۰۰ نفر دانشجوی کشور در سی و هشتمین جشنواره سراسری ‌قرآن و عترت‌

رقابت ۵۰۰ نفر دانشجوی کشور در سی و هشتمین جشنواره سراسری ‌قرآن و عترت‌

ایسنا/کردستان به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، ۵۰۰ نفر از دانشجویان همه مراکز آموزش عالی کشور در سی و هشتمین دوره جشنواره قرآنی، در ۹ بخش و ۴۱ رشته به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام صفی زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه وزارت علوم سالانه در مراکز عالی و دانشگاهی کشور جشنواره قرآن وعترت را برگزار می کند که این رویداد بزرگترین رویداد فرهنگی در سطح دانشگاه ها و مراکز عالی محسوب می شود، اظهار کرد: امسال سی و هشتمین جشنواره قرآن کریم به میزبانی دانشگاه کردستان از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری سیمین دوره جشنواره قرآن در دانشگاه کردستان، افزود: با توجه به اینکه این خطه از ایران عزیز به مهمان نوازی و عشق و ارادات به قرآن و عترت شناخته می شود و ظرفیت های بسیار زیادی در ارتباط با قرآن و اهل بیت دارد، وزارت علوم تصمیم گرفت که میزبانی مجدد را به کردستان اعطا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره، فرصتی است که همه در خدمت قرآن باشیم، بیان کرد: دانشگاه و مردم کردستان باید این فرصت را غنیمت بدانند، چرا که خدمت به قرآن خدمت به مردم و خلق خدا است و این توفیق نصیب هر کسی نمی شود.

وی، ادامه داد: هدف از برگزاری سی و هشتمین، جشنواره سراسری قرآن و عترت، ارتقاء سطح فرهنگ قرآنی، اسلام و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در میان دانشگاهیان و مردم استان کردستان است.

حجت الاسلام صفی زاده، ایجاد انس و الفت بیش از گذشته با قرآن و عترت، تقویت فضای معنوی در دانشگاه، ارج گذاشتن به فعالیت های قرآنی و تشویق جوان ها و نخبگان قرآنی، شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی در کشور را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و افزود: استان کردستان کردستان، ظرفیت های بسیار بزرگی در زمینه قرآن دارد و با توجه به آمیختگی زبان کردی و عربی و طبیعت زیبای استان، کردستان می‌تواند در بحث آواهای قرآنی سرآمد کشور باشد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، ۵۰۰ نفر از دانشجویان همه مراکز آموزش عالی کشور در سی و هشتمین دوره جشنواره قرآنی، در ۹ بخش و ۴۱ رشته به رقابت می پردازند.

به گفته وی، شرکت کنندگان در بخش آوایی در رشته های تلاوت، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰جزو حفظ کل قرآن کریم، اذان و مداحی، تواشیع وهم خوانی قرآن با هم رقابت می کنند.همچنین در بخش پژوهشی مقاله نویسی و نقد کتاب، در بخش فناوری تولید نرم افزار و اپلیکیشن، در بخش ادبی هم شعر و فیلم نامه نویسی،و داستان نویسی و نمایش نامه نویسی را داریم.

وی، بخش معارف را مهم ترین بخش رقابتی این جشنواره ذکر کرد و گفت: ترویج معارف قرآن کریم از اهداف اصلی این جشنواره است؛ تفسیر، حفظ و مفاهیم، سیره بزرگان دین، احکام، پرسمان معارفی، حفظ و مفاهیم دینی، سبک زندگی اسلامی ایرانی از جمله مهم ترین رشته های بخش معارف است.

حجت الاسلام صفی زاده، با بیان اینکه مفاهیم قرآنی در قالب هنر می تواند بسیار تاثیرگذارتر باشد، عنوان کرد: در بخش بسیار مهم هنری، دانشجویان در رشته های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، فیلم کوتاه و طراحی پوستر و معرق به رقابت می پردازند.

وی افزود: در بخش نهج البلاغه نیز مقاله نویسی، حفظ نهج البلاغه و دعا خوانی را داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، خاطرنشان کرد: در بخش نوآفرینی قرآنی نیز ایده ها و نوآفرینی های قرآنی که در استان های مختلف کشور و در مراکز آموزش عالی شکل گرفته است به رقابت می پردازند.

‌وی گفت: به تفکیک خانم و آقا مسابقات از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه میزبان ۵۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha