• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403022619045
  • خبرنگار : 50037

نوجوانان کانون پرورش فکری مربی‌یار می‌شوند

نوجوانان کانون پرورش فکری مربی‌یار می‌شوند

ایسنا/همدان مدیرکل کانون استان همدان با اشاره به رویکرد نوجوان محوری کانون در سال‌جاری گفت: نوجوان کانونی که دارای مهارت هستند می‌توانند در تابستان امسال مربی‌یار شوند و در مراکز فعالیت کنند.

معصومه ابراهیمی هژیر با اشاره به رویکرد کانون در سال‌جاری اظهارکرد: نوجوان محوری یکی از مهم‌ترین رویکردهای کانون است که ما در استان برنامه‌ریزی را برای جذب مخاطب نوجوان انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تشکیل باشگاه کانون‌یاران در فروردین‌ماه و برگزاری اردوی راویان پیشرفت شروع کار کانون در این رابطه بوده است، به تشکیل شورای نخبگان با حضور کارشناسان و اساتید صاحب نظر در حوزه نوجوان و خود نوجوانان اشاره کرد و یاد آور شد: دومین شورا در این رابطه برگزار شد و در این جلسه نوجوانان درخواست مربیگری داشتند و به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم میدان را برای آنها باز بگذاریم که بتوانند در کلاس‌های تابستانی امسال در مراکز فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، وی ادامه داد: نوجوانانی که عضو فعال کانون هستند و مهارتی دارند از این پس می‌توانند به عنوان مربی‌یار در مراکز کانون فعالیت کنند البته باید یک گزینش مقدماتی توسط مربی مسئول مرکز صورت بگیرد و آنها با ضابطه و قوانین کار آشنا شوند.

ابراهیمی هژیر با بیان اینکه نوجوانان عاشق مسئولیت هستند، اظهار کرد: باید به آنها فرصت داد که با انجام فعالیت‎‎‌هایشان در ابتدا خودشان را ثابت کنند چرا که این امر در تقویت عزت نفس آنها بسیار موثر بوده و به آنها هویت می‌دهد.

وی با تأکید براینکه ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در نوجوانان با سپردن کار به آنها باعث می‌شود که نسبت به وظایفی که در اختیار دارند بی‌تفاوت نبوده و تلاش و کوشش خود را چند برابر کنند، ادامه داد: وقتی به نوجوان مسئولیتی داده می‌شود یعنی به او اعتماد کرده‌ایم پس باید خطاهای او را هم بپذیریم و کاستی‌ها را ببخشیم و فرصت رشد کردن را به او بدهیم و فراموش نکنیم که ما به عنوان مربی، والدین و فرد بزرگتر خود نیز روزی نوجوان بوده‌ایم.

ابراهیمی هژیر خاطرنشان کرد: وقتی نوجوان مستعد مربی‌یار شود باعث ترغیب و تشویق دیگر نوجوانان شده و این خود جذب مخاطب کانون را به همراه دارد و هدف ما هم همین است زیرا کانون متعلق به همه بوده و باید همیشه مراکز کانون شلوغ و پر رفت و آمد از کودکان و نوجوانان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha