• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022619078
  • خبرنگار : 50130

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان:

بارش های اخیر هیچ گونه خسارتی به سدهای کردستان وارد نکرده است

بارش های اخیر هیچ گونه خسارتی به سدهای کردستان وارد نکرده است

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان، گفت: با توجه به مدیریت مناسبی که در مخزن، منابع و مصارف حوزه پایین دست و بالا دست سدهای استان صورت گرفت، خوشبختانه حجم وروی بسیار زیاد آب به این سدها هیچ نوع خسارتی وارد نکرده است.

آرش آریا نژاد در گفت و گو با ایسنا، میانگین بارش های استان را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون، حدود ۴۵۰ میلیمتر اعلام و اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد و در مقایسه با بلندمدت دوره مشابه ۵۱ ساله، ۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه این بارش ها پراکندگی بسیار مناسبی را از لحاظ سد و حجم در استان داشته اند، رواناب بسیار مناسبی برای تمام سدهای کردستان ایجاد شده و حدود ۸ سد در استان سرریز کرده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان، اعلام کرد که سدهای چراغ ویس سقز، عباس آباد بانه، آزاد و قشلاق سنندج، گاران در مریوان، زیویه در کامیاران و دایک خاکی و زریوار در مریوان از جمله سدهای استان است که امسال شاهد چند باره حجم خروجی بسیار بالا و سرریز شدن آنها بوده ایم.

بارش های اخیر هیچ گونه خسارتی به سدهای کردستان وارد نکرده است

وی ادامه داد: با توجه به مدیریت مناسبی که در مخزن، منابع و مصارف حوزه پایین دست و بالا دست سدهای استان صورت گرفت، خوشبختانه حجم وروی بسیار زیاد آب به این سدها هیچ نوع خسارتی وارد نکرده است.

آریانژاد، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به بارش های اخیر می توان گفت که کردستان از خشکسالی خارج و به ترسالی وارد شده است، گفت:  براساس پارامترهای هواشناسی و هیدرولوژیک نمی توان به طور قطعی اعلام کرد که با یک و یا دو سال پر بارش از سیکل خشکسالی خارج شده ایم، چرا که این امر یک بازه چندین ساله دارد.

وی، با تاکید بر اینکه ما در دو سال اخیر شاهد بارش های خوبی در استان بوده ایم و امید است که طی سال های آینده همین سیکل ادامه داشته و افزایش یابد، توصیه کرد که صرفه جویی و بهینه مصرف کردن ارتباطی با تر سالی و خشکسالی ندارد، بلکه مصرف آب در همه حوزه‌ها یک فرهنگ عامه محسوب می شود و مردم و کشاورزان همواره باید رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha