• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022619159
  • خبرنگار : 50283

طی دو ماه؛

چند شکایت صنفی در بندرانزلی ثبت شده است؟

چند شکایت صنفی در بندرانزلی ثبت شده است؟

ایسنا/گیلان رئیس اتاق اصناف بندرانزلی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ مورد شکایت مردمی از واحدهای صنفی در اتاق اصناف ثبت شده، گفت: از این تعداد ۶ مورد منجر به رضایت، ۱۵ مورد فاقد تخلف، ۷ مورد هم پس از تشکیل پرونده به تعزیرات ارجاع شد.

محسن راوش در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ اتحادیه فعال در شهرستان بندرانزلی وجود دارد، اظهار کرد: ذیل این اتحادیه‌ها؛ ۸۷۴۸ واحد فعال صنفی فعالیت دارند که بیشترین واحدها صنف پوشاک با ۱۰۷۲ واحد سپس خواربارفروشی با ۱۰۰۲ واحد صنفی هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین شکایت‌های واصله از اتحادیه تعمیرات اتومبیل بوده و در واقع این اتحادیه از اصناف آسیب‌پذیر به دلیل نوسان قیمت قطعات یدکی و دستمزدها محسوب و همین باعث نارضایتی مشتریان و ارائه شکایت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صنف مبل‌سازی و مصالح ساختمانی در رتبه بعدی بیشترین شکایت‌های مطرح شده از سوی مشتریان هستند، تاکید کرد: رصد قیمت‌ها همچنین ارائه نرخ‌های کارشناسی به همه واحدها در دستور کار قرار دارد تا میزان نارضایتی‌ها کاهش پیدا کند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بندر تصریح کرد: ضمن اینکه اگر شکایتی از سوی مشتریان طرح شود در قدم اول سعی بر جلب رضایت و مختومه کردن شکایت‌ها در اتاق اصناف است و چنانچه این امر محقق نشد، پرونده جهت رسیدگی قانونی به تعزیرات ارجاع داده می‌شود.

راوش در ادامه با بیان اینکه طی چند سال اخیر فعالیت اصناف بدون پروانه از معضلات اتاق اصناف بودند، تصریح کرد: با پیگیری بازرسین، صاحبان این واحدها شناسایی و ملزم به طی مراحل قانونی شدند.

وی با اشاره به اینکه شکایت‌های فراوانی نیز در خصوص اجاره‌نامه و قولنامه به اتاق اصناف ارائه می‌شود، تصریح کرد: علت این مسئله عموما در کم‌اطلاعی طرفین از قوانین است که برای رفع این مشکل نیز ثبت در سامانه ایرانیان املاک و با گرفتن کد رهگیری و دریافت هولوگرام پیش‌بینی شده ضمن اینکه دوره‌های آموزشی تنظیم اسناد و مبایعه‌نامه توسط نمایندگان دادستان و اداره ثبت اسناد برای فعالان واحدهای صنفی املاک برگزار می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بندرانزلی در پایان گفت: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تبدیل به مجوز الکترونیکی شناسه یکتا شوند.

وی با بیان اینکه کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند، افزود: باهوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب و کارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشورhttp://gr.mojavez.ir نباشد برای دریافت خدمات در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

راوش تاکید کرد: متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود و وارد کردن سه کد: شماره سریال کارت ملی، شناسه یا کد صنفی همچنین کد پستی محل کسب در درگاه ملی مجوزها http://mojavez.ir به سرعت، رایگان و غیر حضوری مجوز الکترونیکی شناسه یکتا دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha