• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403022619214
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

خراسان جنوبی‌ها عطر حرم رضوی استشمام می‌کنند

خراسان جنوبی‌ها عطر حرم رضوی استشمام می‌کنند

ایسنا/خراسان جنوبی همزمان با ایام دهه کرامت خادمان کاروان زیر سایه خورشید با اجرای ویژه مراسم دهه کرامت و حمل پرچم مطهر آستان قدس رضوی وارد خراسان جنوبی شده و در شهرستان‌های مختلف این استان مورد استقبال قرار گرفت.

هفدهمین حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان خراسان جنوبی با پیش‌بینی بیش از ۲۸۰ برنامه و همراهی خدام بارگاه رضوی ۲۳ اردیبهشت ماه از شهرستان بشرویه آغاز شد. کاروان‌های خدام رضوی در شهرستان‌های سرایان، بشرویه، فردوس، قاین، خوسف، زیرکوه، درمیان، نهبندان، سربیشه، بیرجند و طبس طی دهه کرامت امسال در خراسان جنوبی حضور یافتند. از جمله برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی می‌توان به دیدار با خانواده شهدا، سرکشی از مراکز نظامی و زندان‌ها، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، توزیع بسته‌های متبرک رضوی، طرح با اجازه امام رضا(ع) بله یا همان خطبه عقد رضوی اشاره کرد.

حامد عرب‌زاد، مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی در این خصوص گفت: هفدهمین حضور کاروان بارگاه ثامن الحجج متشکل از گروه چهار نفره شامل قاری، مداح، پرچم گردان و روحانی در ۹ شهرستان استان برنامه دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۸۰ عنوان برنامه در سطح استان با حضور خدام حرم رضوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۲۳ اردیبهشت شهرستان بشرویه، ۲۴ اردیبهشت شهرستان فردوس، ۲۵ اردیبهشت شهرستان های قاین و سرایان، ۲۶ اردیبهشت شهرستان زیرکوه، ۲۷ اردیبهشت شهرستان درمیان، ۲۸ اردیبهشت شهرستان های سربیشه، نهبندان و خوسف و ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت شهرستان بیرجند میزبان کاروان زیر سایه خورشید هستند.

خدام رضوی در 23 اردیبهشت ماه  وارد شهرستان سربیشه شدند و برنامه‌های مختلف دیدار با خانواده شهدا، جشن زیر سایه خورشید و عیادت از بیماران و حضور در مدارس شهرستان بشرویه داشتند.

خراسان جنوبی‌ها عطر حرم رضوی استشمام می‌کنند

همزمان با دهه کرامت و آغاز جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید خادمان حرم رضوی با ورود به شهرستان بشرویه مورد استقبال گرم مردم قرار گرفتند و شمیم خوش بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) این شهرستان را عطرآگین کرد.

جمع کثیری از عاشقان امام رئوف(ع) با شور و شوق خود را به گلزار شهدا رسانده و منتظر کاروان خدام حرم مطهر رضوی بودند و بوی اسپند فضای معنوی گلزار شهدا را بیش از پیش معنوی کرده بود و دل‌ها به سمت حرم رضوی پر کشید و اشک شوق در چشمان منتظران شمس الشموس حلقه زد.

در میان جمع عاشقان رضوی، شاهد حضور کودکان و نوجوانان دهه نودی بودیم که عاشقانه به همراه خانواده منتظر زیارت پرچم مطهر امام مهربانی‌ها بودند و به محض ورود کاروان حامل پرچم سبز رضوی، منتظران عاشق به استقبال پرچم و خادمان آمدند و در مقابل عظمت و شکوه این کاروان و پرچم سر تعظیم فرود آوردند و بوسه عشق بر این پرچم زدند.

در ادامه ورود پرچم متبرک حرم رضوی عطر حرم در گلزار شهدا بشرویه پیچید و مراسم غبارروبی و عطرافشانی با حضور خانواده شهدا و جمعی از خادمیاران رضوی و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

همچنین پیش از این نیز رژه خودرویی کاروان خدام حرم رضوی از محل مجتمع بین راهی امام رضا(ع) تا گلزار شهدای بشرویه برگزار شد.

گفتنی است خادمان کاروان زیر سایه خورشید با اجرای ویژه مراسم دهه کرامت و حمل پرچم مطهر آستان قدس رضوی هر ساله با ورود به خراسان جنوبی مورد استقبال بی‌نظیر مردم شهرهای مختلف این استان قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام محمدباقر پیرزاد مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید نیز در جمع مردم افزود: اگر جامعه می خواهد عزیز باشد باید با امام باشد و شهدا در ظاهر از دنیا می رود و گمان نکنید هیچ ارتباطی با این دنیا ندارند بلکه دست شهدا بازتر است و در نزد خدا روزی داده می‌شوند.

خدام حرم رضوی با حضور در شهرهای ارسک و بشرویه جشن زیر سایه خورشید برگزار کرده و با اجرای برنامه های فرهنگی مداحی و مرثیه سرایی فضای زیبا و دلنشین ایجاد کردند و دلها را به حرم امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) بردند، حضور خادمان امام رضا(ع) که حامل پرچم متبرک حرم رضوی بودند حال و هوای معنوی به مراسم داد و مداحان اهل بیت با قرائت اشعار زیبا در وصف ضامن آهو مردم را به فیض رساندند.

در ادامه نیز خدام حرم رضوی با حضور در منزل خانواده شهید محمد ناصری شهرستان بشرویه حضور یافته و ضمن قدردانی از صبر مادران شهدا با اهدای بسته و هدیه ای متبرک یاد و نام شهید را گرامی داشتند.

خدام حرم رضوی همزمان با سال جهش تولید با مشارکت مردم و در ایام دهه کرامت از کارخانجات نساجی فردوس بازدید و به کارگران این واحد تولیدی خداقوت گفتند. کاروان خدام حرم مطهر امام رضا(ع) حامل پرچم متبرک ‌رضوی با بازدید از کارخانه نساجی فردوس فضای این واحد تولیدی را معطر کردند و طنین صلوات خاصه آن حضرت مرحمی بر خستگی های کارگران شد.

کارگران واحدهای تولیدی در این مراسم که از حضور خدام غافلگیر شده بودند با چشمانی اشک بار به استقبال خدام و پرچم متبرک امام رضا(ع) رفتند و عطر پرچم رضوی خستگی را از تن آنان بیرون کرد.

خدام رضوی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه نساجی با خط تولید، نحوه تأسیس و توسعه آنها آشنا شدند و با پرسنل و کارگران دیدار کردند.

در ادامه سفیران حضرت رضا(ع) در این دیدار علاوه بر مدیحه سرایی و فراهم کردن بستر زیارت از راه دور شیفتگان حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، هدایای متبرک حرم رضوی را به صنعتگران و کارگران خدوم این کارخانه تقدیم کردند.

حجت الاسلام محمدباقر پیرزاد مُبلغ کاروان زیر سایه خورشید بیان کرد: امیدواریم به گونه ای عمل کنیم که امام رئوف از این کارهای مخلصانه ما راضی باشند و بی‌شک توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور نتیجه مجاهدت‌های کارگران و همه ارکان حاکمیت است.

خراسان جنوبی‌ها عطر حرم رضوی استشمام می‌کنند

حجت الاسلام مرتضایی نیا امام جمعه سرایان در مراسم ورود کاروان زیر سایه خورشید به این شهرستان بیان کرد: کاروان زیر سایه خورشید با حضور خود در شهرهای مختلف شور و شعف در بین مردم به وجود می آورد و این حرکت زیر سایه خورشید قابل تحسین است.

وی اظهار کرد: سرایان به دارالمومنین و به شهر عفاف و حجاب و مساجد معروف است و ۷۰ مسجد در این شهر وجود دارد و روز فرهنگ سرایان روز مسجد نیز قرار دادیم؛ سرایان در ساخت عتبات عالیات حدود ۶ سال در کشور برتر بوده و و بسیار مردم متدین در این شهرستان هستند.

امام جمعه سرایان گفت: یکی از ‌کارهای خوب زیر سایه خورشید حضور در شهرها و روستاهای دور است و در سال گذشته نیز ۸۲ سری جهیزیه با عنایت آستان قدس بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

خادمان امام رضا(ع) به منظور شرکت در ویژه برنامه های جشن های مردمی زیر سایه خورشید ظهر امروز وارد شهرستان قاین شده و مورد استقبال مردم قرار گرفتند. در بدو ورود به قائنات خدام حرم رضوی با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد این شهرستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ آنان و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهیدان والامقام، با آرمان های امام(ره)، شهدا و انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

از زن و مرد و کوچک و بزرگ با اشک شوق به استقبال پرچم رضوی رفتند و همه آنان به نوعی عرض ارادت شان را به ساحت مقدس امام رئوف(ع) نشان دادند. مردم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان با بوسه زدن بر پرچم رضوی و اهدای دسته های گل، صحنه های به یادماندنی از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشتند.

عشق به امام مهربانی ها حد و مرز ندارد و امروز نیز کسانی که اگر این روزها سعادت حضور در بارگاه ملکوتی و مطهر امام غریب، ضامن آهو حضرت امام رضا(ع) را نداشته اند دستی بر پرچم متبرک این بارگاه کشیده و دلی سبک کردند. یکی از خادمان رضوی با خواندن صلوات خاصه و مدیحه سرایی دل حاضران را راهی صحن و سرای امام رئوف کرد و در پایان نیز بسته متبرک رضوی در میان مردم توزیع شد.

خدام حرم رضوی در فرماندهی انتظامی شهرستان زیرکوه حضور یافتند و پرسنل پایور و وظیفه با ادای احترام و سلام نظامی به احترام پرچم متبرک ملکوتی امام هشتم(ع) ایستادند. حضور نیروهای نظامی و انتظامی با اشک شوق و شور و شعف نشان از عمق ارادت آنها به خاندان اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) دارد.کاروان زیرسایه خورشید با حضور در انتظامی زیرکوه شور و شعفی به آن داده و گویی با کبوتران حرم دل‌هایشان به مشهدالرضا پرواز کرده و دوستداران امام رئوف(ع) و نیروهای انتظامی با زمزمه صلوات خاصه به آن حضرت ارادت و اخلاص خود را به خاندان پاک و مطهر رسول(ص) بیان داشتند.

کاروان خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه و حاملان پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) در جمع دختران مرکز آموزشی و توانبخشی طلوع زیرکوه حضور یافتند که در این دیدار تمامی دختران بهزیستی به نیابت از  زیارت ضریح مقدس و مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) متمسک به پرچم آستان نورانی رضوی شدند.

مدیحه سرایی توسط مداح اهل بیت(ع) و اجرای سرود توسط معلولان مجموعه و مراسم پرچم گردانی و توزیع متبرکات رضوی از دیگر برنامه‌های این مراسم شوق‌انگیز بود.معلولان ذهنی با چشمانی گریان و دلی آکنده از مهر و دلدادگی پرچم حرم مطهر را زیارت و به آغوش کشیدند تا التیام دردهای خاموش آنها بوده باشد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha