• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022619222
  • خبرنگار : 50189

در تابستان برق کدام شهرک های صنعتی قطع نمی شود؟

در تابستان برق کدام شهرک های صنعتی قطع نمی شود؟

ایسنا/کرمان معاون وزیر نیرو گفت:شهرک‌های صنعتی که ۳۵ درصد نیاز مصرفی خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، مشمول محدودیت برق در تابستان نخواهند شد.

محمود کمانی پیش از ظهر امروز ۲۶ اردیبهشت ماه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ اظهار کرد: مجوز واگذاری زمین برای حدود ۲۰۰۰ مگاوات برق به کرمان داده شده است و تمام استعلامات برای احداث نیروگاه خورشیدی به غیر از محیط زیست حذف شده است.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: شهرک‌های صنعتی جهت تسهیل کارها برای مردم ایجاد شده است و قیمت زمین برای نیروگاه خورشیدی نباید زیاد باشد، همچنین شهرک‌ها باید با توافق ساتبا احداث شوند.

وی با بیان این مطلب که شهرک‌ها باید براساس ظرفیت هر منطقه احداث شود، تصریح کرد: کشاورزانی که تا ۸۰ درصد از مصرف برق خود را از انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند، از هزینه مصرف کل برق چهار ماه آن معاف هستند اما میزان استخراج آب باید مطابق پروانه باشد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: ۱۹۷۱ همت گاز مصرف می‌کنیم که ۳۳ درصد آن به نیروگاه تعلق می‌گیرد و می‌توان با نیروگاه‌های خورشیدی این نیاز را برطرف کنیم.

حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که کمترین مشکلات در واگذاری زمین را در حوزه انرژی خورشیدی در کرمان داشتیم، اظهار کرد: کرمان یکی از استان‌های پیشرو در انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی ادامه داد: در استان کرمان حدود ۲۰۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در حال احداث یا ساخته شده داریم اما با توجه به توسعه صنعت در این خطه، به برق بیش از این نیاز داریم.

همچنین حسین میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در این جلسه درباره احداث شهرک‌های خورشیدی گفت: پول زمین را نمی‌گیریم و فقط هزینه زیرساخت‌ها گرفته می‌شود و همچنین ۲۰ درصد نیز تخفیف خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه ایجاد شهرک/ناحیه‌های صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی(شهرک خورشیدی) میان استانداری کرمان، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری انرژی برق( ساتبا)، شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان، شرکت برق منطقه‌ای کرمان و شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان منعقد و مبادله شد.

در تابستان برق کدام شهرک های صنعتی قطع نمی شود؟

برپایه این گزارش؛ این تفاهمنامه در راستای توسعه زیرساخت‌های لازم در کشور برای ایجاد شهرک/ ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی (شهرک خورشیدی) به منظور ترویج بهره‌وری از انرژی‌های تجدیدپذیر و حمایت از مشارکت بخش خصوصی در این حوزه منعقد و مبادله شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha