• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022619234
  • خبرنگار : 50228

به اعتقاد یک مربی:

تیم‌های فوتبال جهان ‌سوم‌ هم وضعیت سه تیم لیگ برتری خوزستان را ندارند!

تیم‌های فوتبال جهان ‌سوم‌ هم وضعیت سه تیم لیگ برتری خوزستان را ندارند!

ایسنا/خوزستان یک مربی گفت: شاهد رقم خوردن یکسری مسائل غیرفنی در مباحث فنی سه تیم لیگ برتری بوده‌ایم که باید بگویم برای سی، چهل سال پیش است.

علی خوش ذات در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: متاسفانه چندین سال است که عملا تیم های خوزستانی دچار روزمرگی شده اند. سه تیم خوزستانی به صورت سلیقگی و با یکسری تفکرات غالبا غیرفوتبالی و به صورت عجیب کار خود را در ابتدای هر فصل شروع می کنند. شرایط این تیم‌ها به صورتی است که از همان ابتدا می‌توان پیش‌بینی کرد که به مشکل برخواهند خورد که متأسفانه گواه این موضوع وضعیت حال حاضر سه تیم خوزستانی در لیگ برتر است. 

وی ادامه داد: تیم‌های خوزستانی به دلیل تغییرات زیاد در بخش مدیریتی و کادر فنی که عمده‌ترین دلیل ناکامی بزرگ فوتبال خوزستان و تیم‌های لیگ برتری استان است هر فصل با یک سلیقه خاص و یک سری رابطه‌ها و افراد، بسته و کار خود را شروع می‌کنند. متأسفانه این افراد که می‌توان از آنها به عنوان ایجنت، کارگزار یا دلال نام برد با توجه به قدرت و تکنیک‌هایی که دارند به عوامل، مدیران و مسئولان باشگاه‌ها نزدیک می‌شوند و این عامل نیز باعث می‌شود تفکرات آن ها بر تیم‌ها حاکم شود و در نهایت اتفاقاتی رقم بخورد که در فوتبال جهان سوم هم رقم نمی‌خورد. آیا در کشوری مثل تاجیکستان که جهان سومی است می‌توان چنین اتفاقاتی را که در فوتبال خوزستان رقم خورده است ببینیم؟ اما می‌بینیم که فوتبال این کشورها با چه تفکراتی در حال رشد است.

این مربی فوتبال خاطرنشان کرد: ضمن اینکه شاهد رقم خوردن یک سری مسائل غیرفنی در مباحث فنی سه تیم لیگ برتری نیز بوده‌ایم و متأسفانه تصمیمات فنی در سه تیم خوزستانی از سوی سرمربیان تیم‌ها گرفته شد که باید بگویم برای سی، چهل سال پیش است. متدهایی که کشورهای جهان سوم سی سال پیش از آن استفاده می‌کردند، ولی نکته قابل تأمل این است که این اتفاقات در فوتبال خوزستان افتاد ولی نمی‌خواهیم قبول کنیم و مصر هستیم که می‌خواهیم روی ایده‌هایمان بمانیم زیرا مربیان ما فکر می‌کنند با توجه به درجه مربیگری و تجربه‌ای که دارند، کامل و در بالاترین سطح هستند، اما متأسفانه تفکرات مربیانی که این فصل در تیم‌های خوزستانی مشغول به فعالیت بوده و هستند منسوخ شده است و در پی همین موضوع مشاهده کرده‌ایم که چه فجایع فنی در سه تیم خوزستانی وجود دارد. 

او بیان کرد: البته همه سرمربیان تیم‌های خوزستانی قابل احترام هستند و در فصل‌های مربیگریشان یک فصل معدل قابل قبول دارند اما سالهاست که در فصول مختلف نتوانستند نمره قابل قبولی کسب کنند. به طور مثال اگر بخواهیم این فصل را معیار قرار دهیم شرایط گواه همه چیز است. سه تیم خوزستانی اکنون با یک وضعیت وحشتناک در سه رده پایینی جدول هستند و علاقه‌مندان به فوتبال در استان خوزستان و حتی کسانی که آنچنان فوتبال را دنبال نمی‌کنند نگران این موضوع بوده و ناراحت هستند. 

خوش‌ذات گفت: تیم‌های خوزستانی در چند سال اخیر از نظر سبک در بدترین شرایط به سر می‌برند و اگر بخواهیم دقیق‌تر به آن بپردازیم خواهیم دید که چه فجایعی از نظر فوتبالی در حال رخ دادن است. تیم‌های خوزستانی اصلاً روند فوتبالی ندارند و فوتبال بازی نمی‌کنند. باید بررسی شود که در فوتبال خوزستان چه اتفاقی رقم خورده است که سه تیم ما از نظر بازی‌سازی در بدترین وضعیت تاریخی خود به سر می‌برند. تیم‌های ما حتی توان بازی‌سازی از یک‌سوم دفاعی را ندارند و باید این موضوعات واکاوی شود.

او عنوان کرد: اصلا تیم‌های ما لیگ یک بروند، مگر لیگ ها آخر دنیا است؟ تیم های ما باید شکل فوتبال شان درست باشد. در حال حاضر با روندی که سه تیم لیگ برتری خوزستان دارند و نیز ضعف های موجود از مدیریت گرفته تا کادرفنی تیم‌ها، من فکر می کنم دو تیم خوستانی سقوط خواهند کرد و این اصلا شایسته فوتبال خوزستان نیست. وضعیت برای فوتبال خوزستانی به قدری عجیب و تیره است که نمی‌دانیم باید چه بگوییم و کسی هم نیست که در شرایط فعلی مردم علاقه مند به فوتبال را به آینده امیدوار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha