• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022619264
  • خبرنگار : 50536

معاون وزیر صمت:

تکنولوژی در صنایع آذربایجان شرقی حرف زیادی برای گفتن دارد

تکنولوژی در صنایع آذربایجان شرقی حرف زیادی برای گفتن دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون وزیر صمت با بیان اینکه تکنولوژی در صنایع این استان حرف زیادی برای گفتن دارد و باید این بخش تقویت شود، اظهار کرد: ۹۵ درصد صنایع این استان وابسته به بخش خصوصی است و امیدواریم در سالی که مزین به جهش تولید است با همراهی و مشارکت مردم شاهد پیشرفت‌های روز افزون در این استان باشیم.

علیرضا شهیدی، چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه، در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل صمت آذربایجان شرقی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، به بیانات رهبر معظم در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: کشور ما از یک درصد جمعیت دنیا، یک درصد خشکی و هفت درصد منابع طبیعی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ایران از موقعیت ژئوپلیتیک بسیاری خوبی برخوردار است، افزود: ایران در حد فاصل شرق و غرب قرار گرفته و مرزهای طولانی با ۱۵ کشور دارد، بالغ بر پنج هزار کیلومتر ساحل دارد و از همه لحاظ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما متاسفانه خیلی از ظرفیت‌ها در کشور ما دست نخورده است.

وی ادامه داد: ایران در استفاده نکردن از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی در دنیا رتبه‌ی اول را دارد که باعث تأسف و نگرانی است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی خیلی از پتانسیل‌ها را دارا است، اذعان کرد: در این استان صنایع غذایی حرف اول را می‌زند. ذخایر مس سونگون این استان ذخایر قابل توجهی است که در حال حاضر نیز در حال اکتشافات است.

شهیدی افزود: کیفیت محصولات شرکت‌های این استان به قدری بالا است که علاوه بر تامین نیازهای بازار داخلی به بازارهای خارجی نیز ورود پیدا کرده‌اند.

معاون وزیر صمت در پایان اظهار کرد: در طول کارهای اجرایی با یکی سری ضعف‌های قانونی مواجه هستیم که امیدوارم با مشورت و همفکری این موانع قانونی، تسهیل و رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha