• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403022619319
  • منبع : نمایندگی سمنان

باید حداقل ۳۰ مدرسه در سایت مسکن مهر استان سمنان احداث می شد

باید حداقل ۳۰ مدرسه در سایت مسکن مهر استان سمنان احداث می شد

ایسنا/سمنان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به کمبود کلاس درس در برخی شهرهای این استان گفت: باید حداقل ۳۰ مدرسه در سایت مسکن مهر استان احداث می شد.

امیرحسین قزوینیان ۲۶ اردیبهشت‌ماه در بازدید استاندار سمنان از این اداره کل اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳ پروژه مدرسه سازی در سطح استان در حال احداث بوده که این پروژه ها بالغ بر دو همت اعتبار نیاز دارد. 

وی خاطرنشان کرد: ۵۶ درصد پروژه‌های در حال احداث ما در مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مشارکتی هستند. 

وی با اشاره به نیاز آموزشی برخی از مناطق در این استان تصریح کرد: احداث بالغ بر ۳۰ مدرسه باید در سایت مسکن مهر استان اجرایی می شد. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان  ادامه داد: ما امروز میراث دار گذشتگان هستیم، اما ایستاده ایم تا در راستای تحول در حوزه نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس گام موثری برداریم. 

وی به استقبال خیرین از مدرسه سازی اشاره و اضافه کرد: ما در سال ۱۴۰۲ در بحث جذب مشارکت ها در کشور ما رتبه عالی را کسب کردیم و در حوزه جذب اعتبارات نیز در کشور رتبه نخست را به دست آوردیم. 

استاندار سمنان نیز در این بازدید گفت: رویکرد دولت سیزدهم در بحث نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و همچنین احداث مجتمع‌های آموزشی، مثبت و سازنده است. 

سید محمد رضا هاشمی، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تقدیر کرد و افزود: دانش آموزان به عنوان جامعه هدف مجموعه نوسازی مدارس، افراد ارزشمند جامعه و آینده سازان کشور هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مجموعه‌ای انسان ساز بوده و احداث و نوسازی مدارس به عنوان یک میراث ماندگار ثبت خواهد شد. 
استاندار سمنان گفت: خیرین مدرسه ساز در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تاکنون ورود بسیار مطلوبی داشته و با اقدامات خیر خود میراث ماندگاری را در حوزه مدارس و مجتمع های آموزشی از خود به یادگار گذاشتند. 
وی همچنین تاکید کرد: استان سمنان در حوزه سرانه فضای آموزشی به دلیل وجود مدارس تخریبی، مدارس نیازمند استحکام بنا و بهسازی، نیازمند توجه ویژه است‌. 
هاشمی عتاکید کرد: باید دقت لازم را داشته باشیم تا در توزیع اقلام و تجهیزات و اجرای پروژه‌های بهسازی و همچنین احداث مدارس، توسعه متوازن و عدالت را در سطح استان و بین شهرستان‌ها مَدنظر داشته باشیم. 
استاندار سمنان گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تدوین پیوست فرهنگی و احداث مدرسه در سایت های نهضت ملی مسکن در استان در دستور کار قرار گیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha