• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403022619391
  • خبرنگار : 50136

استاندار:

زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان براساس نیازهای آذربایجان‌غربی تدوین شود

زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان براساس نیازهای آذربایجان‌غربی تدوین شود

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در راستای توسعه کیفی فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان استان، مسیر راه مشخص شده و مطالعات و برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گیرد.

محمدصادق معتمدیان،۲۶ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان بر لزوم توسعه فعالیت‌های کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کمی رشد خوبی داشتند، ولی نیازمند توسعه کیفی فعالیت‌های این شرکت‌ها هستیم.

وی همچنین با تاکید بر مشخص شدن زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان براساس نیازهای استان، خاطرنشان کرد: اولویت‌ها و مزیت‌های استان در حوزه‌های مختلف مشخص شده و شرکت‌های دانش بنیان در راستای رفع موانع و مشکلات حوزه‌های مختلف فعالیت کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آب و احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: متاسفانه تاکنون شرکت‌های دانش بنیان استان در این حوزه فعال نشده و ضروری است در این راستا و ارائه برنامه‌های حوزه دانش بنیان برای احیای دریاچه ارومیه و به ویژه تغییر الگوی کشت، برنامه‌ریزی شود.

معتمدیان همچنین تغییر الگوی کشت را یکی از نیازهای جدی استان در حوزه کشاورزی عنوان کرده و اظهار داشت: با توجه به منابع آبی محدود حوزه کشاورزی، متاسفانه ۵۷ درصد از منابع آبی این حوزه برای تولید سیب، یونجه و چغندرقند مصرف شده و نیاز است تغییر کشت لازم در این حوزه صورت گیرد تا ضمن افزایش درآمد کشاورزان و ارزش افزوده تولیدات کشاورزی، منابع آبی استان نیز مدیریت شود.

وی در ادامه با اشاره به علاقمندی بخش خصوصی در حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، افزود: با توجه به منابع مالی محدود کشور، بخش خصوصی می‌تواند در تامین منابع مالی شرکت‌های دانش بنیان نقش ایفا کرده و از خدمات و محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نیز اشاره کرده و یادآور شد: یکی از موارد مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری، بحث مشارکت مردم در تولید بوده و در این زمینه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی می‌توانند با تامین منابع مالی، در فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مشارکت کنند.

معتمدیان همچنین با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی آذربایجان‌غربی و هم مرز بودن با سه کشور و جایگاه استان در روند توسعه صادرات، افزود: سهم صادرات شرکت‌های دانش بنیان در مقایسه با صادرات کل استان، ناچیز بوده و این موضوع ضرورت توجه به تولید محصولات صادراتی توسط شرکت‌های دانش بنیان و افزایش سهم صادراتی این شرکت‌ها را در استان دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه نیازمند یک تحرک ویژه برای شتاب بخشیدن به فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان هستیم، تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌ریزهای لازم برای تامین منابع اختصاصی در سفر دوم ریاست جمهوری و هیئت دولت به آذربایجان‌غربی و همچنین از ظرفیت تبصره ۱۸ استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha