• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022619419
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

برگزاری نمایشگاه صنایع‌ و ماشین‌آلات چوب و یراق آلات در اصفهان

برگزاری نمایشگاه صنایع‌ و ماشین‌آلات چوب و یراق آلات در اصفهان

ایسنا/اصفهان بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین‌آلات چوب و یراق‌آلات با حضور تولیدکنندگانی از ۶ استان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان آغاز به کار ‌کرد.

بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین آلات چوب و یراق آلات، از روز سه‌شنبه ۲۵ تا جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی برگزاری نمایشگاه اصفهان در حال برگزاری است.

احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نمایشگاه‌ها می‌توانند با برگزاری رویدادهای تخصصی و ویژه به نقش شتاب‌دهندگی، تسهیلگری و شبکه‌سازی خود نزدیک شوند و به اهداف بلندمدت خود دست یابند، اظهار کرد: نمایشگاه‌ها عامل مهمی برای نمایش صنعت اصفهان هستند، ما سعی داریم با برگزاری ۴۰ عنوان نمایشگاهی تمام دستاوردهای این کلان‌شهر را به نمایش بگذاریم.

وی در خصوص بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین آلات چوب و یراق آلات، افزود: بیش از ۵۰ تولیدکننده و توزیع کننده از استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، مشهد، فارس و البرز در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات و خدمات خود را ارائه می‌کنند. با توجه به اینکه اصفهان می‌تواند نیاز صنعت مرکز و جنوب کشور را تأمین کند، نمایشگاه‌های آن مخاطبان داخلی زیادی دارد. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای رونق فعالیت های تجاری در این صنعت و تأمین نیازهای شهروندان در این عرصه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان صنعت چوب را یکی از قدیمی‌ترین صنایع عنوان کرد و گفت: بیست و یک دوره گذشته این نمایشگاه به‌صورت تلفیقی در کنار نمایشگاه‌های دیگر برگزار شده اما بیست و دومین دوره و بزرگترین نمایشگاه صنعت چوب و ماشین آلات و مواد اولیه و یراق آلات این رویداد برای نخستین بار به‌صورت تخصصی در استان اصفهان برگزار شده که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید به اینکه صنعت چوب از گذشتگان به‌جا مانده، تصریح کرد: این صنعت را بشر آن ایجاد کرده و مجموعه‌ای از نیازهای خود را در طول تاریخ از طریق توسعه و تغییر شکل آن مرتفع کرد، قطعا صنعت چوب امروزه بخش مهمی را در سراسر جهان شامل می‌شود و سهم زیادی در مصالح ساختمانی و به منظور تهیه وسایل منزل یا استفاده تزئینی دارد. باوجود اینکه شغل نجاری با مهارت دست بشر رشد کرده اما سرعت رشد فناوری و نفوذ نوآوری در تمامی صنایع سبب تحول چهره آنها شده است و اکنون حتی سنتی‌ترین صنایع نیز از تغییر و به روزرسانی فناوری ناچار هستند تا کارآیی و کیفیت را بهبود ببخشند.

طحانیان بیان کرد: ورود چوب به عرصه صنعتی استفاده از آن را بهبود بخشید و با به کارگیری ابزار و ماشین آلات از یک سو و اضافه کردن یراق آلات از سوی دیگر کیفیت بهره گیری از این ماده اولیه به نحو چشمگیری متحول شد و تنوع کاربری آن افزایش پیدا کرد.

وی گفت:  سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ هیئت خارجی از نمایشگاه‌ها بازدید کردند، همچنین سه هیئت ایرانی نیز برای برگزاری نمایشگاه به خارج از کشور سفر کردند، همچون نمایشگاه «حلال» در مالزی به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با تاکید اینکه نمایشگاه اصفهان هر روز در تلاش است از نظر زیرساختی ظرفیت‌های خود را توسعه دهد، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تخصصی در فضای حدود هفت هزار و ۸۰۰ متر مربع و با ۶۵ غرفه شاخص طراحی شده است. در حال حاضر فاز دوم نمایشگاه آغاز شده است، سالن همایش در حال نازک‌کاری است و فضای داخلی سالن کروی نیز در حال تکمیل است. این مجموعه ۱۷ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی ساخته شده دارد و نخستین شهرک نمایشگاهی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه طبق فناوری‌ها و استانداردهای نمایشگاه‌های مونیخ، دوبی و کیش طراحی و ساخته شده است، اضافه کرد: این نمایشگاه با حضور و حمایت اصناف مرتبط سازماندهی و تلاش شده است تا بیشترین فرصت‌ها در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا بتوانند از این طریق بازار خود را گسترش و رونق دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha