• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403022619440
  • خبرنگار : 71234

در کمیسیون اصل نود مقرر شد

وزارت بهداشت درباره علت عدم توجه دانشجویان به طب ایرانی آسیب‌شناسی کند

وزارت بهداشت درباره علت عدم توجه دانشجویان به طب ایرانی آسیب‌شناسی کند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون اصل نود مقرر شد وزارت بهداشت آسیب شناسی در مورد علت عدم توجه دانشجویان به طب ایرانی و مکمل در انتخاب رشته‌ها طی دو ماه آینده کند و گزارش آن به کمیسیون تقدیم کند.

به گزارش ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: این جلسه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، نمایندگان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیران سازمان بیمه سلامت ایران، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و به منظور بررسی وضعیت اجرای مصوبات قانونی در حوزه طب ایرانی به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد.

وی توضیح داد: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونانش ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت تعهدات قانونی خود در حوزه طب ایرانی و مکمل، اقدامات در دست انجام وزارتخانه برای توسعه دانشکده‌های طب ایرانی را تشریح کردند.

خضریان یادآور شد: به دنبال جلسه شهریورماه سال گذشته کمیسیون ۳۰ تکلیف قانونی بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شد. این تکالیف جهت تحول در به کارگیری طب ایرانی و مکمل نظیر مواردی همچون تدوین سند ملی طب سنتی، پوشش بیمه ای، استقرار دفتر طب ایرانی اسلامی در وزارتخانه بوده که عموم این موارد در مسیر اقدام و یا انجام امور کارشناسی است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود با بیان اینکه وزیر بهداشت ضمن تأکید یر تقویت طب سنتی و مکمل، تکمیل زنجیره حمایتی از این موضوع را نیازمند همکاری همه بخش‌ها از جمله بیمه مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی دانست.

خضریان اضافه کرد: براساس جمع‌بندی کمیسیون مقرر شد تا آسیب شناسی در مورد علت عدم توجه دانشجویان نسبت به طب ایرانی و مکمل در انتخاب رشته‌ها طی دو ماه آینده کرده و گزارش آن به کمیسیون تقدیم شود. همچنین تاکید شد تا سهم طب ایرانی از اعتبارات گیاهان دارویی مشخص و تفکیک شود. ضمن اینکه توافق شد جلسه‌ای برای آسیب شناسی معضلات طب ایرانی و مکمل با فعالان این بخش تشکیل شود و مصوبات دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی مرور و اقدامات قابل انجام در حوزه اختیارات وزارت بهداشت طی یک ماه آینده اعلام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha