• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403022619456
  • خبرنگار : 90047

کسب سکو در پاریس آرزوی پرافتخارترین پاراشناگر ایران

کسب سکو در پاریس آرزوی پرافتخارترین پاراشناگر ایران

شناگر پرافتخار ایران در بازیهای پاراآسیایی گفت: با توجه به این که در دو دوره حضورم در پارالمپیک به جایگاه بهتر از هشتمی دست پیدا نکردم، این دوره تلاشم کسب سکوی پارالمپیک است.

شاهین ایزدیار دارنده ۱۹ مدال بازیهای پاراآسیایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سطح مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی پاراشنا، اظهار کرد: سطح مسابقات خیلی راضی کننده نبود و به جز شکسته شدن چند رکورد ملی، هیچ یک از شناگران نتوانستند رکورد ورودی تعیین شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس را به ثبت برسانند. البته این مسابقات بیشتر جنبه جوانگرایی داشت و اکثر استان ها با شناگران جوان خود در قهرمانی کشور شرکت کرده بودند.

وی در ارزیابی از عملکرد خود و این که چرا رکورد جدیدی در قهرمانی کشور به ثبت نرسانده است؟ افزود: این مسابقات برای من و سینا ضیغمی نژاد که عازم پارالمپیک پاریس خواهیم شد جنبه آماده سازی و تدارکاتی داشت و به دنبال رکوردشکنی نبودیم. البته اکنون به دنبال آماده سازی خود برای شرکت در تورنمنت بین المللی آلمان هستم که خرداد عازم این مسابقات می‌شوم. برای حضور قوی‌تر در این تورنمنت هر روز صبح و شب در استخر آزادی تمرین شنا و هفته‌ای ۴ جلسه بدنسازی دارم.

ایزدیار با بیان این که تصور می‌کردم در قهرمانی کشور ابوالفضل نگارستانی و ظریف سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کنند، گفت: تصور می‌کردم نگارستانی که ۱۸ سال سن دارد در ۱۰۰ متر کرال پشت بتواند سهمیه پارالمپیک را کسب کند اما متاسفانه نتوانست حتی رکورد خود را به ثبت برساند. ابوالفضل ظریف نیز این طور به نظر می‌رسید که بعد از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بتواند سهمیه پارالمپیک را کسب کند اما با فاصله بسیار کمی نسبت به رکورد ورودی تعیین شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک سهمیه را از دست داد. به اعتقاد من سطح شناگران در قهرمانی کشور افت پیدا کرده بود و با آمادگی بالایی در قهرمانی کشور شرکت نکرده بودند.

دارنده مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین در پاسخ به این پرسش که در چه ماده‌ای در پارالمپیک شنا خواهید کرد، اظهار کرد: چون در ۱۰۰ متر قورباغه سهمیه گرفته‌ام تمام تمرکزم را معطوف این ماده کرده‌ام تا بهترین نتیجه را در پاریس کسب کنم. البته در ۵۰ متر کرال سینه نیز می‌توانم در مسابقات شرکت کنم اما تلاشم بیشتر کسب بهترین رتبه و حتی در صورت امکان سکو در ۱۰۰ متر قورباغه است.

ایزدیار از شناگران ایتالیا و روسیه به عنوان سخت ترین حریفان خود در تورنمنت بین المللی آلمان نام برد و تصریح کرد: چون در مسابقات بین المللی آلمان سهمیه نیز توزیع می‌شود قطعا سطح مسابقات سخت و کسب مدال به راحتی امکانپذیر نیست. سعی دارم در کنار آماده‌سازی خود و شناخت حریفانم سهمیه ۵۰ متر آزاد را نیز کسب کنم که البته بستگی به شرایط مسابقات و وضعیت حریفانم دارد که به این امر مهم دست پیدا کنم یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha