• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403022619488
  • خبرنگار : 30058

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل عنوان کرد:

اقدام ارزشمند دانشگاه محقق اردبیلی در حفظ حرمت علم و عالم و تجلیل از مفاخر

اقدام ارزشمند دانشگاه محقق اردبیلی در حفظ حرمت علم و عالم و تجلیل از مفاخر

ایسنا/اردبیل نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه اردبیل از اقدام ارزشمند دانشگاه محقق اردبیلی در حفظ حرمت علم و عالم و تجلیل از مفاخر علمی قدردانی کرد.

 آیت الله سیدحسن عاملی ۲۶ اردیبهشت در آئین تجلیل از دکتر قدیر نوری چهره ماندگار دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این آئین برای تجلیل از علم است و نمادی از مدنیت فاخر است، عنوان کرد: نباید عزیزانی را که در عزت و اعتلای کشور و رشد علمی ما تاثیر داشته‌اند و ولی نعمت ما هستند فراموش کنیم.

وی برگزاری مراسم تجلیل را حرکتی بسیار شایسته دانست و افزود: ما وامدار بزرگان خود هستیم. یک جامعه باید بی‌رحم باشد تا بتواند بزرگان خود و کسانی که در سفره علم، ادب، اخلاق و فضیلت آنان است را فراموش کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل کتاب و معلم را دو مولفه اعتلای جامعه دانست و افزود: اگر این دو مولفه تعطیل شود، کل جامعه تعطیل می‌شود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ثروت اصلی کشور ما چاه‌های نفت نیست، بلکه اندوخته‌های علمی کشور است، تصریح کرد: ثروت ما مغزهای متفکری است که دشمن جذب می‌کند. تمام عزت ما در گرو نفس مبارک اساتید دانشگاهمان است. باید به سراغ ایده‌های تبدیل علم به ثروت برویم؛ چراکه اصل ثروت آنجاست.

وی ضمن اشاره به اهمیت و نقش بسزای دکتر نوری در جامعه، گفت: امیدواریم مردم ما چنین شخصیت‌هایی را فراموش نکنند؛ چراکه کار معلم  بسیار ارزشمندتر از آن است که بتوان با مسائل مالی از عهده آن برآمد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه این مراسم برای ابراز ارادت به تلاش‌های چندین ساله استاد است، گفت: بسیار خوشحالیم که دانشگاه محقق اردبیلی حرمت علم و عالم را نگه می‌دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha