• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403022619498
  • خبرنگار : 30058

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

بزرگداشت مفاخر هویت‌سازی برای نسل جوان است

بزرگداشت مفاخر هویت‌سازی برای نسل جوان است

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بزرگداشت مفاخر را هویت‌سازی برای نسل جوان دانست و گفت: عشق به وطن ویژگی بارز دکتر نوری است.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه علم بالاترین جایگاه را در کلام معصومین و بزرگان دینی دارد و تاکیدات بسیار زیادی هم به علم‌آموزی و تکریم عالمان و دانشمندان شده است، گفت: مقام معظم رهبری هم عنایت ویژه‌ای به این امر دارند که می فرمایند: علم عزت می‌بخشد، علم اقتدار است. البته این حقیقت را در عرصه‌های مختلف از جمله در ارتقای امنیت کشور و افزایش قدرت بازدارندگی از جمله وعده صادق مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه هر سرزمینی با بزرگان علمی و ادبی خود سنجیده می‌شود، گفت: یکی از موضوعات مهمی که در دولت سیزدهم در راستای تحقق سند تحول و در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی در دستور کار قرار داده شد، گرامیداشت مفاخر و بزرگان کشور عزیزمان است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بزرگداشت مفاخر را هویت‌سازی برای نسل جوان دانست و افزود: جامعه‌ای که مفاخر نداشته باشد در قهقرا سقوط خواهد کرد و به فسیلگاه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای توسعه یافته و پیشرفته است که اساتید و معلمان آن در صف اول تکریم قرار گیرند و اظهارامیدواری کرد: بتوانیم فرهنگ قدرشناسی و تجلیل از بزرگان و عالمان را بیش از پیش نهادینه کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی دارالارشاد، اردبیل را مهد پرورش مفاخر و شخصیت‌های برجسته دینی، علمی و فرهنگی دانست و گفت: بسیاری از فرهیختگان، مفاخر و مشاهیر این دیار، تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ ایران داشته و دارند و ما موظفیم الگوسازی درست انجام دهیم؛ چراکه نسل جدید به شدت نیازمند امید و دیدن الگوهای ارزشمند و تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای نشان‌دادن فضای تاریک از جامعه ما و جذب نخبگان، گفت: در عصر حاضر بیشتر از همه زمان‌ها نیاز به الگوسازی و تکریم عالمان داریم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هویت و حفظ هویت ایرانی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: در فضای کنونی که شاهد هجمه فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن هستیم، باید نسل جوان ما از عظمت ایران و مفاخر و مشاهیر بزرگی که استان و کشور برخوردار است مطلع شوند.

وی رفت و آمدها و تبادلات علمی را امری طبیعی بین کشورها دانست و گفت: راه مقابله با توطئه و سیاه‌نمایی برای از بین‌بردن امید و علاقه ماندگاری و خدمت در جوانان مستعد ما، تکریم و الگوسازی از بزرگان است که امید می‌رود با حمایت‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، این رسالت را ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با معرفی دکتر نوری به عنوان یکی از مفاخر استانی و ملی، تلاش‌ها و پشتکار وی را منشا اثرات ماندگار و تاسیس دانشگاه محقق اردبیلی را مدیون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر وی دانست.

وی عشق به وطن، پشتکار، جدیت و قانون مداری را از جمله ویژگی‌های شخصیتی دکتر نوری دانست و گفت: انتخاب به عنوان استاد نمونه کشوری، صاحب کتاب برگزیده سال، اولین استاد تمام دانشگاه و استان و بنیان‌گذاری اولین رشته دکترای تخصصی در دانشگاه محقق اردبیلی از جمله افتخار آفرینی‌های متعدد علمی وی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha