• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022619507
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

شعار سال را به مشارکت مردم در ساخت‌وساز در سطح شهر هم تعمیم دهیم

شعار سال را به مشارکت مردم در ساخت‌وساز در سطح شهر هم تعمیم دهیم

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه جهش تولید در تمامی مسائل دخالت دارد، عنوان کرد: شعار سال را فقط به واحدهای تولیدی و بخش خصوصی اختصاص ندهیم و به مشارکت مردم در ساخت و ساز در سطح شهر هم تعمیم دهیم.

مرتضی موحدنیا روز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت در جلسه هماهنگی برای هم افزایی کیفی دوره‌های آموزشی شهرداری‌ها اظهار کرد: با توجه به شعار سال، که سال جهش تولید با مشارکت مردم است، این شعار در حوزه شهرداری‌ها و مدیریت شهری نیز باید محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مردمی‌ترین نهاد، شهرداری است، افزود: شهر متعلق به شهروندان بوده و تامین اعتبارات شهرداری از شهروندان است.

وی عنوان کرد: از خردادماه جمع‌بندی‌هایی برای آموزش انجام داده و به شهرداری‌ها ارایه دهیم تا در کنار تمام وظایف شهرداری‌ها، با دبیری دانشگاه پیام نور آموزش‌ها را شروع کنیم.

موحدنیا متذکر شد: امسال باید تلنگری باشد، تا با تغییر نگرش، مشارکت مردم را در تمام امور در اداره شهر جلب کنیم تا احساس تعلق نسبت به شهر داشته باشند و دانشگاه پیام نور این مسائل را علمی تر و عملی‌تر کند.

مدیر کل دفتر امور شهری با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته، گفت: این نمایشگاه نمونه‌ای از مشارکت مردم در اداره شهر بود تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری شهر خود را شناخته و سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه فرصت سرمایه گذاری به ارزش ریالی ۳۳ هزار میلیارد تومان تدوین شد که این مبلغ سه برابر بودجه شهرداری‌ها در سال گذشته بود.

مسئول آموزش دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در ادامه جلسه با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی شهرداری‌ها در دانشگاه پیام نور تبریز، عنوان کرد: از لحاظ کمی، متناسب با همه مشاغل شهرداری کلاس آموزشی برگزار می‌شود و از لحاظ کیفی نیز برای کاهش آسیب نظام آموزشی با رویکرد اخذ مدرک، این کلاس‌ها با هدف مطلوب برگزار خواهد شد.

مرتضی محمدزاده عنوان کرد: در این دوره‌ها باید از اساتیدی استفاده شود که دروس تکراری آموزش نداده و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای تمام کارکنان شهرداری برگزار می‌شود.

محمدزاده متذکر شد: ۱۴ دوره آموزشی، معادل ۴۳۷ ساعت دوره آموزشی تا این لحظه با آمار کامل کارمندان و دوره‌ها برای دانشگاه پیام نور آماده ارایه بوده و سعی ما بر این است که تا پایان دی ماه کلاس‌ها را برگزار کنیم و سه ماه آخر سال نیز برای مستندسازی و جمع بندی قرار داده‌ایم.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی  نیز در این جلسه بیان کرد: اساتید این دانشگاه در سطح کشور، متخصص بوده و دغدغه‌مند برای آموزش‌های بهتر هستند.

میکائیل جمال پور افزود: با توجه به وقت و پولی که برای این آموزش‌ها صرف می‌شود، هیچ دوره آموزشی به اندازه کارگاه‌ها موثر نیست.

وی با اشاره به اینکه شعار سال باید عملیاتی شود و در حد شعار باقی نماند، متذکر شد: این دوره‌های آموزشی دارای دو مولفه نحوه آموزش و ارزیابی به صورت عینی و واقعی است.

جمال پور بیان کرد: اگر مردم خود را مسئول در اداره شهر نبینند، مشارکت شان در امور شهری نیز کم می‌شود که این بالاترین خطر است.

وی یادآوری کرد: همان طور که در بیانیه گام دوم انقلاب، بیشتر موارد ارایه شده در تدوین برنامه‌ها در قوانین جاری شهرداری‌ها اعمال شد، خروجی این کارگاه‌های آموزشی نیز باید تبدیل به گفتمان عمومی شود.

جمال پور خاطرنشان کرد: اگر خروجی کار خوب باشد شهرداری‌ها هم برای اجرا استقبال می‌کنند.

بر اساس این گزارش، جلسه هماهنگی برای هم افزایی کیفی دوره‌های آموزشی شهرداری‌ها با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی و رئیس دانشگاه پیام نور استان برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha