• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022619508
  • خبرنگار : 50201

ایران قوی، مازندران سربلند

مطالبه مردم نوشهر و چالوس از رئیس جمهور در سفر به مازندران

مطالبه مردم نوشهر و چالوس از رئیس جمهور در سفر به مازندران

ایسنا/مازندران شهرستان‌های نوشهر و چالوس در غرب مازندران دارای بسیاری از پروژه های نیمه تمام است که نیازمند اعتبارات و توجه بیشتر دولتمردان از جمله توجه ویژه رئیس جمهور است و این امید می‌رود با اختصاص اعتبار و توجه ویژه، کمبود امکانات برطرف شود.

شهرستان‌های نوشهر و چالوس که در همسایگی هم و در غرب مازندران در ابتدای جاده کندوان به عنوان ورودی اصلی پایتخت قرار گرفته‌اند از بسیاری از امکانات و اعتبارات که لازمه پیشرفت است بی‌بهره هستند و برخی از پروژه‌ها آنقدر از بی‌برنامگی و بی‌اعتباری زمانبر شده‌اند که شیرینی آن در کام مردم منطقه تلخ می‌شود.

پروژه چند ساله زیرگذر نواب

از جاده کندوان و از جاده قدیم که وارد کمربندی چالوس شوید در همجواری بیمارستان تامین اجتماعی رازی با پروژه‌ای برخورد می‌کنید به نام  زیرگذر نواب که چندین سال از اجرای آن می‌گذرد و فرمانداران و مسئولان زیادی را به چشم خود دیده است اما هنوز به پایان نرسیده است.

این مسیر بارها شاهد تصادفات مرگباری بوده است و بعد از چندین سال شاهد فعالیت پیمانکار هستیم که بازهم سرعت قابل توجهی ندارد و به زعم بسیاری از مردم چالوس اگر این پروژه در شرق استان بود همان چند سال قبل به پایان رسیده بود و اینگونه مورد بی مهری قرار نگرفته بود.

دو بیمارستان نوشهر و چالوس با کمبود امکانات و نیروی درمان و پزشک متخصص

بیمارستان‌های شهید بهشتی نوشهر و طالقانی چالوس  فاقد امکانات مناسب درمانی هستند  و شیفت های سنگین کادر درمان و خستگی بیش از اندازه پرستاران را می‌توان نمونه دیگری از مشکلات و چالش‌های عمده این دو شهرستان یاد کرد که اگر این وضع بدین منوال ادامه پیدا کند معلوم نیست چند پرستار دیگر طاقتشان طاق شود و مجبور به استعفا شوند.

در این دو بیمارستان بسیاری از بیماران با اینکه بیمه هستند اما مجبورند برای بستری شدن خیلی از وسایل و مایحتاج از جمله ست بستری و سرم را از بیرون تهیه کنند و در دسترس نبودن پزشکان متخصص باعث شده است برخی خانواده‌ها و همراهان بیمار، ترجیح دهند بیمار خود را به شهرهای بزرگ از جمله تهران، رشت و بابل انتقال دهند.

پروژه چندین ساله تعریض جاده مرزن آباد به دزدبن در محور کندوان

شاید آن روزی که متولی تعریض جاده مرزن آباد به چند کیلومتر جلوتر یعنی دزدبن در محور کندوان مشخص شد کسی فکرش را نمی‌کرد این پروژه که بسیار حیاتی بود اینهمه سال طول بکشد و پیمانکار سالی تنها یک کیلومتر را به اتمام برساند.

این پروژه علیرغم داشتن اعتبارچندین سال به طول انجامید و با وجود اعترض و پیگیری مسئولان منطقه اما همچنان به عنوان یک جاده خطرآفرین نیمه کاره مانده است و رانندگانی که آشنا به جاده نیستند و شب از این مسیر عبور می کنند با خطر تصادف مواجه می‌شوند.

مردم مرزن آباد ناچارند در کنار هوای آلوده معادن مختلف شن و ماسه در منطقه، چوب ناتمام ماندن تعریض جاده را نیز بخورند و صدایشان به جایی نرسد.

ترافیک چند ساعته و یک طرفه شدن جاده، نفس مردم مرزن آباد را بریده است

از همه اینها که بگذریم از ترافیک‌های سنگین روزهای تعطیل در مرزآباد نمی‌توان گذشت. اینکه مردم مرزن آباد و روستاهای اطراف مجبورند در روزهای آخر هفته و تعطیل در خانه‌های خود حبس شوند و منتظر بمانند این مسیر بازگشایی شود و مهمانان عزیز به خانه‌های خود بازگردند.

آیا در تمام دنیا مردمی شریف‌تر و صبورتر از مرزن آباد سراغ دارید؟

فرودگاه نیمه تعطیل نوشهر که فقط یک روز در هفته فعال است

یک زمانی فرودگاه نوشهر به عنوان نخستین فرودگاه مازندران از ابهت خاصی برخوردار بود و در کنار بندر نقش بسیار مهمی را در جابجایی و ترازیت بر عهده داشت اما امروز می‌بینیم علیرغم قول‌های داده شده نه تنها پروازهای این فرودگاه افزایش نیافت بلکه مردم نوشهر تنها یک روز در هفته پرواز هواپیما را روی بام خانه‌های خود و آسمان شهر مشاهده می‌کنند.

مردم نوشهر از رئیس جمهور می‌خواهند تا با دادن اعتبارات کافی به این فرودگاه که مسافران از نور تا عباس‌آباد را جابجا می‌کند دوباره به روزهای رونق خود بازگردد.

جابجایی زندان نوشهر به خارج از شهر به عنوان یک مطالبه حیاتی

قرار گرفتن زندان نوشهر که شهرستان‌های چالوس، کلاردشت و نوشهر را پوشش می‌دهد در شهر یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی محسوب می‌شود که یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه است. با اینکه بارها با انتقال آن به خارج از شهر موافقت شد اما هنوز درگیر زمین مناسب برای انتقال است و این موضوع شهروندان نوشهری را می آزارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha