• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403022619571
  • خبرنگار : 71460

به بهانه کورس استقلال- پرسپولیس برای فتح جام

همه قهرمان‌های میلی‌متری لیگ برتر فوتبال

همه قهرمان‌های میلی‌متری لیگ برتر فوتبال

در تاریخ لیگ برتر فوتبال، ۹ بار قهرمان لیگ برتر به واسطه یک امتیاز یا تفاضل گل مشخص شده و امسال نیز شاهد رقابت میلی‌متری برای فتح جام قهرمانی هستیم.

به گزارش ایسنا، کورس استقلال و پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمانی در این فصل لیگ برتر با حساسیت بالایی دنبال می‌شود. بعد از کنار رفتن سپاهان از کورس، استقلال و پرسپولیس با فاصله یک امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

از ۲۲ دوره برگزار شده لیگ برتر فوتبال، در ۹ دوره تنها یک امتیاز یا تفاضل گل، قهرمان لیگ برتر را مشخص کرده است؛ پرسپولیس و سپاهان دو تیمی هستند که سه قهرمانی‌شان را در لیگ برتر با حداقل اختلاف امتیاز به دست آورده‌اند و در این زمینه رکورددار هستند. در طرف مقابل استقلال نیز دو قهرمانی‌اش در لیگ برتر را با حداقل اختلاف امتیاز جشن گرفت که دومی با تفاضل گل کسب شد.

باید دید امسال کورس قهرمانی استقلال و پرسپولیس چه برنده‌ای خواهد داشت و کدام تیم جام قهرمانی را کسب خواهد کرد. به بهانه کورس جذاب دو تیم، نگاهی به قهرمانان میلی‌متری تاریخ لیگ برتر انداخته‌ایم.

فصل ۸۱–۱۳۸۰

۱- پرسپولیس ۴۹ امتیاز

۲- استقلال ۴۸ امتیاز

اولین دوره لیگ برتر فوتبال ایران یک پایان دراماتیک داشت. پرسپولیس برای قهرمانی باید برنده می‌شد و استقلال باید شکست می‌خورد. استقلال نیاز به تنها یک امتیاز در بازی با ملوان انزلی داشت اما با شکست یک بر صفر این تیم و برتری پرسپولیس برابر فجرسپاسی، شاگردان علی پروین قهرمان شدند.

فصل ۸۵–۱۳۸۴

همه قهرمان‌های میلی‌متری لیگ برتر فوتبال

۱- استقلال ۵۹ امتیاز

۲- پاس ۵۸ امتیاز

امیر قلعه نویی به همراه استقلال در این سال به قهرمانی در لیگ برتر رسید و اولین قهرمانی‌اش در لیگ برتر را به دست آورد. البته بعد از این قهرمانی مسئولان استقلالی گاف بزرگی دادند و به خاطر دیر ارسال کردن مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا، از حضور در این رقابت‌ها محروم شدند.

فصل ۸۷–۱۳۸۶

همه قهرمان‌های میلی‌متری لیگ برتر فوتبال

۱- پرسپولیس ۵۹ امتیاز

۲- سپاهان ۵۸ امتیاز

یکی از خاص‌ترین قهرمانی‌ها در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران به این دوره برمی‌گردد؛ جایی که ضربه سر سپهر حیدری در ثانیه‌های پایانی دیدار برابر سپاهان، سرنوشت قهرمانی را عوض کرد و سرخ‌پوشان به دومین قهرمانی در لیگ برتر این بار با هدایت افشین قطبی دست یافتند.  

فصل ۸۸–۱۳۸۷

همه قهرمان‌های میلی‌متری لیگ برتر فوتبال

۱- استقلال ۶۶ امتیاز

۲- ذوب‌آهن ۶۶ امتیاز

برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، تفاضل گل عامل قهرمانی یک تیم شد. در لیگ هشتم، استقلال و ذوب آهن در امتیاز ۶۶ مساوی شدند اما استقلال با تفاضل گل بسیار بیشتر قهرمان شد. شکست ذوب آهن برابر فولاد در هفته پایانی و پیروزی استقلال برابر پیام، نویدبخش دومین قهرمانی آبی‌پوشان در لیگ برتر بود.

فصل ۹۰–۱۳۸۹

همه قهرمان‌های میلی‌متری لیگ برتر فوتبال

۱- سپاهان ۶۶ امتیاز

۲- استقلال ۶۵ امتیاز

سپاهان با این قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران شد و با هدایت امیر قلعه‌نویی توانست بالاتر از استقلال عنوان نخست را به دست بیاورد. این همچنین چهارمین قهرمانی قلعه‌نویی (۲ قهرمانی با استقلال- ۲ قهرمانی با سپاهان) در لیگ برتر نیز بود. 

فصل ۹۱–۱۳۹۰

همه قهرمان‌های میلی‌متری لیگ برتر فوتبال

۱- سپاهان ۶۷ امتیاز

۲- تراکتور ۶۶ امتیاز

سپاهان در این دوره توانست هت‌تریک کند و برای سومین بار قهرمان شود. باز هم یک امتیاز تعیین کننده عامل قهرمانی زردپوشان در این دوره بود تا سپاهان قدرتش را در فوتبال ایران تثبیت کند.

فصل ۹۴–۱۳۹۳

همه قهرمان‌های میلی‌متری لیگ برتر فوتبال

۱- سپاهان ۵۹ امتیاز

۲- تراکتور ۵۸ امتیاز

در پی تساوی دیدار نفت تهران و تراکتورسازی تبریز، تیم فوتبال سپاهان اصفهان با پیروزی بر سایپای تهران به مقام قهرمانی لیگ برتر ایران دست یافت. تراکتور نایب قهرمان شد و نفت تهران در رده سوم قرار گرفت تا یکی از عجیب‌ترین و دراماتیک‌ترین اتفاقات تاریخ لیگ ایران ثبت شود و دست تراکتور از قهرمانی کوتاه بماند.

فصل ۹۵–۱۳۹۴

همه قهرمان‌های میلی‌متری لیگ برتر فوتبال

۱- استقلال خوزستان ۵۷ امتیاز

۲- پرسپولیس ۵۷ امتیاز

برای دومین بار در تاریخ برتر، قهرمان به وسیله تفاضل گل انتخاب شد تا تیم عبدالله ویسی مزد عملکرد خوب دفاعی‌اش را بگیرد و بالاتر از پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود و لقب لسترسیتی فوتبال ایران به این تیم برسد چون یک سال بعد از صعود به لیگ برتر قهرمان شد.

فصل ۱۴۰۲–۱۴۰۱

۱- پرسپولیس ۶۶ امتیاز

۲- سپاهان ۶۵ امتیاز

فصل قبل پرسپولیس و سپاهان رقابت سختی برای قهرمانی در لیگ برتر داشتند و سپاهان در هفته‌های پایانی امید زیادی به قهرمانی داشت ولی تساوی خانگی برابر ملوان در هفته‌های پایانی باعث شد پرسپولیس بهترین سود ممکن را ببرد و صدرنشینی در لیگ برتر را تا آخر لیگ حفظ کند و به قهرمانی برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha