• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403022619585
  • خبرنگار : 50136

به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی انجام می شود

نمایش جام طلای حسنلو در موزه باستان شناسی ارومیه

نمایش جام طلای حسنلو در موزه باستان شناسی ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، جام طلای حسنلو از ۲۹ اردیبهشت الی ۴ خرداد ماه سال جاری در موزه باستان شناسی ارومیه به نمایش گذاشته می‌شود.

مرتضی صفری، ۲۶ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برگزار شد، با بیان اینکه در موزه باستان شناسی ارومیه ۲۵ هزار مورد اشیاء تاریخی وجود دارد،افزود: تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از این اشیا در معرض نمایش قرار داده می‌شود و مابقی به علت عدم وجود فضای مناسب در مخازن نگهداری می شود.

وی ادامه داد: جهت به نمایش گذاشتن تمامی اشیاء تاریخی، موزه باستان‌شناسی ارومیه به فضایی سه برابر فضای کنونی نیاز دارد.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ اثر تاریخی در سطح استان در حال مرمت و بازسازی است، گفت: مسجد جامع ارومیه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در طول سال‌های گذشته مورد مرمت و احیا قرار گرفته است.

وی در ادامه به مرمت مدرسه ۲۲ بهمن با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد اشاره کرد و گفت:  این مدرسه تاریخی با کاربری موزه مدرسه، تاریخ و ورزش به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در خصوص خانه انصاری نیز گفت: خانه انصاری ارومیه نیز با هزینه‌کرد ۳۰ میلیارد ریال در حال مرمت بوده و بهسازی و مرمت‌های سازه ای در دیافراگم و کف طبقات، نورپردازی نماها و محوطه پیرامون حیاط ضلع شمالی بنا به مترار حدود ۱۳۰ متر طول، آواربرداری و حذف الحاقات فضاهای داخلی بنا، ساماندهی و اجرای سنگ فرش محوطه، رنگ آمیزی در و پنجره‌های چوبی، ساماندهی و نوسازی کامل سیستم الکتریکی و مکانیکی مجموعه و نازک‌کاری دیوارها، کف‌سازی‌ها و نصب مبلمان بنا از جمله اقداماتی هستند که در این بنا انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha