• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403022619654
  • خبرنگار : 50144

حمایت جهاددانشگاهی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور

حمایت جهاددانشگاهی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس جهاددانشگاهی بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان اگر حمایت شوند می‌توانند کارهای بزرگی را در کشور انجام دهند.

دکتر حسن مسلمی، رییس جهاددانشگاهی امروز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه در دومین روز سفر به استان آذربایجان غربی در چهارمین رویداد استانی«استان آپ» که به‌منظور سرمایه‌گذاری جسورانه بر روی طرح‌های استارت‌آپی در دانشگاه ارومیه برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات اساسی در بخش دانش‌بنیان، مسئله سرمایه‌گذاری است، زیرا شرکت‌ها برای تولید انبوه محصولات خود به حمایت نیاز دارند و در صورت تولید محصولات در کارگاه‌های خارج از پارک و شرکت، باید هزینه‌های بسیاری پرداخت کنند که این کار برای برخی شرکت‌ها نشدنی است. 

وی بابیان اینکه یکی از معضلات شرکت‌های دانش‌بنیان محل و فضای کاری است، گفت: شرکت‌ها با فضای کوچک نمی‌توانند محصول تولید کرده و برای تولید محصول نیاز به کارگاه بزرگ است که بتواند نقش اساسی در اقتصاد کشور داشته باشند.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به حمایت جهاددانشگاهی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور گفت: یکی از کارهایی که جهاددانشگاهی در پی انجام آن است و تا حدودی انجام داده حمایت از شرکت‌ها و آماده‌سازی بستر مناسب برای تولید محصولات است.

وی با اشاره به فعالیت سه پارک علم و فناوری البرز؛کرمانشاه و علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاددانشگاهی گفت: در این پارک‌ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی از بالغ‌بر هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و استارت آپی حمایت می‌شود.

امضای توافق‌نامه همکاری برای تاسیس پردیس مشترک 

همچنین با حضور رییس جهاددانشگاهی توافق‌نامه همکاری برای تاسیس پردیس مشترک بین جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی و پارک علم و فناوری این استان به امضا رسید. 

پیرو رایزنی‌های انجام‌گرفته و به استناد بند "ت" ماده ۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، دستورالعمل ایجاد پردیس‌های علم و فناوری شورای گسترش آموزش عالی و در راستای فراهم کردن زمینه توسعه فعالیت جهاددانشگاهی استان در حوزه توسعه فناوری و نوآوری و ایجاد امکان بهتر برای پاسخگویی و دسترسی بیشتر نوآوران و فناوران مستعد استان به امکانات و زیرساخت‌های لازم، این توافق‌نامه برای ایجاد، تاسیس و بهره‌برداری پردیس مشترک بین دکتر رضا حسین زاده رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و دکتر جواد نوری نیا رییس پارک علم و فناوری استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، بر اساس این توافق‌نامه هریک از طرفین متعهد به اخذ و تصویب مجوزهای لازم جهت راه‌اندازی پردیس از هیات امنا مجتمع خود هستند. 

تأمین و تجهیز ساختمان اداری و فضای استقرار واحدهای فناور پردیس به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع توسط جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، تأمین اراضی قابل واگذاری بلامعارض به واحدهای فناور به مساحت ۵ هکتار از تعهدات مورداشاره در این توافق‌نامه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha