• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403022719715
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

اختصاص ۲۵۷۰ تن قیر رایگان به شهرداری های سیستان و بلوچستان

اختصاص ۲۵۷۰ تن قیر رایگان به شهرداری های سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان‌وبلوچستان گفت: ۲ هزار و ۵۷۰ تهیه قیر رایگان سال گذشته از سوی این اداره کل به شهرداری‌های ۱۰ شهر استان جهت آسفالت معابر محلات مورد هدف بازآفرینی شهری اختصاص یافت.

عطاء‌اله اکبری شامگاه چهارشنبه در شورای شهرسازی استان افزود: این میزان قیر به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات شرکت ملی بازآفرینی شهری در قالب حواله به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این تخصیص در راستای بالابردن شاخص های کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف استان برنامه‌ریزی شده است و شهرداری‌ها موظف‌اند سهمیه قیر را صرف معابر فاقد آسفالت نمایند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در صورتی که شهرداری‌ها همت کرده و بتوانند به موقع آماده سازی معابر را برای انجام  آسفالت انجام دهند و این اداره کل نیز قیر مورد نیاز را از شرکت بازآفرینی شهری ایران جذب و در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

اکبری تصریح کرد: دریافت قیر از شرکت بازآفرینی شهری ایران جهت آسفالت معابر خاکی مربوط به محلات ناکارآمد شهری توسط شهرداری‌ها مستلزم تصویب شهر مورد نظر در  کمیسیون ماده پنج در استان است به این معنا که قیر در اختیار شهرداری‌هایی قرار می‌گیرد که شهر و محلات مورد نظر خود را در زمره تعهدات شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دهند و بتوانند مصوبه کمیسیون ماده پنج استان را دریافت کنند.

وی افزایش کیفیت زندگی و رشد سرمایه اجتماعی در محلات هدف را مهمترین دستاورد آسفالت معابر مضمحل و خاکی برشمرد و گفت: با همت شهرداران در سالجاری نیز می‌توانیم آمار خوبی را ثبت کنیم و کیفیت زندگی را در

هم اینک ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان های تحت پوشش این اداره کل در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha