• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403022719718
  • خبرنگار : 50177

یک مسئول:

۲۰ درصد دانشجویان دانشگاه لرستان باید بین‌المللی باشد

۲۰ درصد دانشجویان دانشگاه لرستان باید بین‌المللی باشد

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: بکی از سیاست‌های وزارت علوم برای جذب دانشجوی خارجی براساس برنامه‌های راهبردی این است که ۲۰ درصد دانشجویان دانشگاه لرستان بین‌المللی باشد.

علی نظری شامگاه چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در حاشیه نشست با خبرنگاران لرستان در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک روز روابط عمومی، اظهار کرد: یکی از مزایای دانشگاه لرستان فرصت‌های معالعاتی است که اعضای هیات علکی دانشگاه می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در مجموع هفت نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان از این فرصت استفاده و به دانشگاه‌های مختلف خارجی اعزام شدند و برخی از آن پس از تمام شدن زمان این فرصت به دانشگاه بازگشتند.

رئیس دانشگاه لرستان در خصوص پرونده بورسیه اساتید دانشگاه لرستان، با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ پرونده اساتید مفتوح و معلق بود که همه آنها بررسی و تعین تکلیف شدند، تصریح کرد: این پرونده‌ها مربوط به ۱۰ سال گذشته بودند.

نظری گفت: دانشگاه لرستان رتبه یک دانشگاه‌ها را در فرآیندها کسب کرده است.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌های لرستان این است که آمارسازی انجام می‌شود و ضعف در ارائه گزارش‌ و آمارهاست.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: با دانشگاه‌های مختلف داخل و خارج کشور تبادل علمی و تحقیقی داریم.

نظری با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت علوم برای جذب دانشجوی خارجی براساس برنامه‌های راهبردی این است که ۲۰ درصد دانشجویان دانشگاه لرستان بین‌المللی باشند، بیان کرد: از مجموع ۹۰۰۰ دانشجو در دانشگاه لرستان تنها ۶۰۰ نفر آنها دانشجویان بین المللی از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و نیجریه است.

وی در خصوص تعداد دانشکده‌های دانشگاه لرستان گفت: هم‌اکنون دانشگاه دارای هشت دانشکده است و تلاش این است که تعداد آنها را به ۱۰ دانشکده برسانیم.

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه گفت: سال گذشته در حالیکه ۱۳۸ هکتار از زمین‌های دانشگاه بدون موافقت هیات رئیسه برای مسکن ملی سند خورده بود با کمک رسانه‌ها، وزیر علوم و مدیریت ارشد استان موفق به توقف این کار شدیم اما هنوز سند به نام دانشگاه نشده و فرآیندهای قانونی آن در حال انجام است.

نظری تصریح کرد: حدود ۱۵ هکتار زمین از اراضی دانشگاه لرستان به ساخت مسکن برای اعضای هیات علمی اختصاص یافته است و در این قالب، ۸۵۰ واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی این دانشگاه ساخته می‌شود. ‌

وی رشد ۱۳۸درصدی درآمدهای اقتصادی، افزایش دو برابری اعتبارات دانشگاه لرستان، ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی، افتتاح مرکز رشد و پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام دانشجویی را از دیگر اقدامات شاخص دانشگاه لرستان عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha