• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022719769
  • خبرنگار : 50072

/جهان امروز و هوش مصنوعی/

مهارت هوش مصنوعی افراد زنگ خطر بیکاری شما

مهارت هوش مصنوعی افراد زنگ خطر بیکاری شما

ایسنا/خراسان رضوی ممکن است هوش مصنوعی جایگزین شما نشود اما فردی که از آن استفاده می‌کند می‌تواند نقش بهتری نسبت به شما ایفا کند بنابراین مهارت شماره یک محسوب می‌شود که برای بقای شغلی به آن نیاز دارید.

برندگان امروزی (کارمندان و مشاغل به طور یکسان) یاد می‌گیرند که چگونه از هوش مصنوعی برای رقابتی ماندن و مرتبط ماندن استفاده کنند.

هوش مصنوعی جایگزین شما نخواهد شد؛ لارنس لیو، مدیر نوآوری هوش مصنوعی در سنگاپور اظهار کرد: شما با کسی جایگزین خواهید شد که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا عملکرد بهتری نسبت به شما داشته باشد.

در حالی که بسیاری از متخصصان (۴۵درصد) نگران هستند که هوش مصنوعی جایگزین شغل آنان شود، اکثریت (۵۵درصد) مدیران نگران کمبود استعداد برای ایفای نقش هستند.

۷۱ درصد مدیران می‌گویند: ترجیح می‌دهند متقاضی کار با تجربه کمتر همراه با مهارت‌های هوش مصنوعی تا یک فرد با تجربه‌تر بدون این مهارت را استخدام کنند.

گزارش ۲۰۲۳ مایکروسافت

کمبود استعداد در نتیجه فرصت بزرگی برای افرادی است که می‌توانند مهارت‌های هوش مصنوعی را بیاموزند، با توجه به موارد ارائه شده، ۷۱ درصد از مدیران شرکت‌ها می‌گویند فرد با تجربه کمتر با مهارت‌های هوش مصنوعی را به یک فرد با تجربه‌تر بدون این مهارت ترجیح می‌دهند.

در حالی که هوش مصنوعی از زمان راه‌اندازی چت جی پی تی (ChatGPT OpenAI) در ماه نوامبر ۲۰۲۲ مورد بحث بوده است، شرکت‌های بزرگ در ادغام این فناوری و کمک به ارتقای مهارت‌های استعدادهایشان کند بوده‌اند.

در محیط کار مدرن بین آنچه ضروری به نظر می‌رسد و آنچه به ظاهر امکان‌پذیر است فاصله وجود دارد.

بر اساس بررسی مایکروسافت، در حالی که ۷۹ درصد از مدیران بر این باورند که شرکت آنان باید هوش مصنوعی را برای رقابتی ماندن بپذیرد، فشار برای ایجاد بازده فوری سرمایه‌گذاری، انتقال هوش مصنوعی را کند کرده است. در نتیجه، کارمندان در سرتاسر جهان مسائل را به دست گرفته و یاد می‌گیرند که از ابزارهای هوش مصنوعی به تنهایی استفاده کنند. در حالی که ارتقاء مهارت در هوش مصنوعی در خانه می‌تواند منجر به مزیت رقابتی شود، اما مشکلاتی نیز ایجاد می‌کند.

مهارت هوش مصنوعی افراد زنگ خطر بیکاری شما

خطرات هوش مصنوعی خودآموز

کارشناسان می‌گویند یکی از بزرگترین مشکلات ارتقاء مهارت هوش مصنوعی در خانه این است که بسیاری از مردم نمی‌دانند چگونه این کار را ایمن و موثر انجام دهند.

با چشم غیرمسلح، بسیاری از منابع هوش مصنوعی «رایگان» آنلاین مانند چت جی پی تی و ابزارهای دیگر با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ یا ال ال ام (LLM) وجود دارد، اما کارشناسان می‌گویند این ابزارها در واقع رایگان نیستند. ال ام ام ها الگوریتم‌هایی هستند که می‌توانند با استفاده از مجموعه داده‌های عظیم، اطلاعات را شناسایی، خلاصه، انتقال، پیش‌بینی و تولید کنند.

هیچ چیز رایگان در این دنیا وجود ندارد. لیو گفت داده‌های شما کالایی است که در حال معامله آن هستید. شما نباید از داده‌های شرکت یا هیچ یک از داده‌های شخصی خود هنگام استفاده از ابزارهای آنلاین رایگان هوش مصنوعی استفاده کنید.

انجام این کار می‌تواند داده‌های شخصی یا شرکتی حساس را در معرض خطر قرار دهد. بخشی از ارتقاء مهارت در ابزارهای هوش مصنوعی، یادگیری و نحوه انجام این کار به‌صورت ایمن و موثر است.

ضرورت مهارت هوش مصنوعی

به گفته لیو، مهمترین مهارتی که امروزه باید یاد گرفت، برقراری ارتباط موثر با ال ام ام‌های موجود با هوش مصنوعی است. چت جی پی تی (ChatGPT AI)، Copilot مایکروسافت و Gemini گوگل از از ام ام ال استفاده می‌کنند.

شما باید زمینه‌های زیادی را به هوش مصنوعی بدهید یعنی با هوش مصنوعی مانند یک کارآموز بسیار سخت کوش رفتار کنید که گه‌گاه مرتکب اشتباه می‌شود.

مهارت هوش مصنوعی افراد زنگ خطر بیکاری شما

مدیر نوآوری هوش مصنوعی در  سنگاپور

لیو گفت مردم از چت جی پی تی اشتباه استفاده می‌کنند زیرا دقیقا شبیه جستجوی گوگل است. هنگام کار با یک ال ال ام، نکته کلیدی این است که در اعلانات خود مشخص باشید.

شما باید موارد زیادی را در اختیار هوش مصنوعی قرار بدهید - با هوش مصنوعی مانند یک کارآموز بسیار سخت کوش رفتار کنید که گه‌گاهی مرتکب اشتباه می‌شود- فکر کنید، اگر از یک کارآموز بخواهید کاری انجام دهد که در مورد آن اطلاعی ندارد، انجام نمی‌دهد و احتمالا سر خود را می‌خاراند که چه کاری انجام دهد.

به گفته لیو، بهترین راه برای ارتقاء مهارت در ابزارهای هوش مصنوعی در خانه، استفاده از آنهاست. از طریق تمرین، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه به ال ال ام دستورات توصیفی بیشتری بدهید که به ایجاد نتیجه دلخواه شما کمک کند.

شما هنوز باید دامنه خود را به خوبی بشناسید اما بخش پیش پا افتاده بررسی ۲۰ فایل اکنون توسط سیستم هوش مصنوعی انجام می‌شود، تصور کنید زمانی که می‌توانید با چنین سرعتی کار را انجام دهد تحول محسوب می‌شود.

لیو گفت: اگرچه ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است هنوز ناآشنا به نظر می‌رسند، اما تا سال آینده، مثل این است که بدانید چگونه از غلط‌گیر املای خود در نرم‌افزار (Microsoft Word) استفاده کنید.

منابع

https://www.cnbc.com

https://ground.news

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha