• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403022719790
  • خبرنگار : 50037

وجود ۲ میلیون کاربر اینترنت همراه در استان همدان

وجود ۲ میلیون کاربر اینترنت همراه در استان همدان

ایسنا/همدان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان وجود دو میلیون کاربر اینترنت همراه در سطح استان همدان خبر داد.

وی با اشاره به طرح ملی فیبر نوری و هدفگذاری و برنامه‌ریزی ریزی اتصال شهرهای سطح کشور به فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم، افزود: اعتبار اجرای این طرح بخشی توسط شهرداری‌ها و بخش دیگر توسط اپراتور پیمانکار تامین می‌شود و در نهایت پس از بهره‌برداری کامل، برای این برنامه و طرح از محل «صندوق توسعه فیبر نوری» دولت به ازا هر خانواده برای اتصال به شبکه فیبر نوری سه میلیون ۲۰۰ هزار تومان یارانه به شرکت مجری طرح پرداخت می‌کند.

صادقی پوریانی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان دولت شرایط استفاده از اینترنت فیبر نوری برای ۲۰ میلیون نفر از جمعیت شهری ایجاد خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این طرح شبکه فیبر نوری به ۳۰۰ متری واحدهای مسکونی شهروندان خواهد رسید و اینکه چه تعداد از خانوارهای شهری به فیبر نوری وصل شوند بستگی به تقاضای مردم دارد.

  وی با اشاره به نقش مهم شهرداری های هر شهر برای تسریع و تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری و صدور مجوزهای لازم برای حفاری طرح فوق خاطر نشان کرد:در سطح کشور حدود ۱۳۰۰ شهرداری دارای فعالیت بوده که هر یک از این شهرداری‌ها سعی دارند هر سریع‌تر با استفاده از این یارانه‌ای که دولت به صندوق توسعه فیبر نوری اختصاص داده نسبت به ایجاد فیبر نوری شهر خود اقدام کنند ،پس ما نیز باید از این فرصت با استفاده از این یارانه برای اتصال شهرهای خود به شبکه فیبر نوری اقدام لازم را انجام دهیم.

صادقی پوریانی یاد آور شد:زیرساخت های آینده استان همدان در همه بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، تولید و سایر موارد نیازمند اینترنت پر سرعت است و هرچقدر روبه جلو پیش برویم تقاضا برای اینترنت پرسرعت بیشتر می‌شود.

 مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب هم با اشاره به لزوم اجرای سریع‌تر فیبر نوری در شهرستان رزن اظهار کرد:استفاده از شبکه دیتا و نیز نامبرینگ از جمله مزایای فیبر نوری بوده و بعد از اجرای این پروژه هیچ نقطه ای دارای مشکل تلفن ثابت نخواهد بود.

 استقرار سرویس ۵G در سال جاری در همدان 

ماهیار عطار با بیان اینکه در سال جاری سرویس ۵G در استان مستقر خواهد شد،گفت: برای شهرستان رزن هم سرویس ۵G را امسال خواهیم داشت اما این امر فعلا محدود بوده و استقرار نهایی آن فعلا در سال آینده برای شهرستان رزن انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه فیبر نوری همه نیازهای شهرداری و راهنمایی و رانندگی را به دوربین پایش تصویری مرتفع می کند و کمک بزرگی برای کسب‌وکارها و شهرک‌های صنعتی و استارت آپ‌ها و توسعه اقتصادی هر شهر خواهد بود،ادامه داد:هر لحظه در هر نقطه از شهر که مشترکان متقاضی اینترنت و تلفن ثابت باشند، اپراتور فیبر نوری موظف است ظرف مدت ۳۰ روز ارتباط و سرویس لازم را برای متقاضیان فراهم کند، چرا که در غیر صورت بر اساس تعهد انجام گرفته شده جریمه سنگینی خواهد شد.

فرماندار شهرستان رزن هم پوشش اینترنت ثابت و همراه در شهرستان رزن را ۹۸ درصد اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم با استقرار فیبر نوری و سایت‌های جدید ۵G سرعت اینترنت شهرستان افزایش دو چندان یابد.

علی اصغر غفاری آثار با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۵کیلومتر فیبر نوری برای اتصال دوربین‌های پایش تصاویر شهری و بانک‌های رزن اجرا شده است، یاد آور شد: در مرحله دوم، فیبر نوری برای مشترکان خانگی نیز راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha