• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403022719827
  • خبرنگار : 50176

افتتاح ۶۵ پروژه مخابراتی لرستان

افتتاح ۶۵ پروژه مخابراتی لرستان

ایسنا/لرستان ۶۵ پروژه مخابراتی لرستان با اعتباری بالغ بر هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال در استان افتتاح شد.

نبی‌اله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان در این مراسم اظهار کرد: پروژه‌های افتتاح شده مخابرات استان شامل سیستم‌های انتقال، فیبر نوری شهری، سیستم‌های دیتا، نصب و راه‌اندازی و توسعه سیستم سیار(سایت جدید و ارتقای تکنولوژی) و فیبر نوری بین شهری هستند. 

وی در خصوص اتصال تمامی بخشداری‌ها و فرمانداری‌های استان به فیبر نوری افزود: تاکنون ۱۰ بخشداری از مجموع ۳۰ بخشداری استان به فیبر نوری مجهز شده و در خصوص پروژه اتصال شهرها نیز در ۱۸ شهر و ۱۰ روستا در حال انجام است.

شمسی‌فر افزود: همچنین بخش عمده‌ای از راه‌های استان تحت پوشش سیستم پایش تصویری قرار گرفته و توسط توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال استفاده است.

وی برگزاری انتخابات خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیک را یکی از مهمترین اقداماتی دانست که انجام شده و در این دوره بیش از ۹۹ درصد شعب در انتخابات به صورت آنلاین بود. 

شمسی فر گفت: همچنین شرکت آموزش، پژوهش و نوآوری توسط اداره کل مخابرات استان تشکیل شده تا در کسب و کارهای نوین در حوزه برق و کامپیوتر برای جوانان و کمک به اقتصاد دیجیتال نقش آفرینی کتد.

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان نیز با بیان اینکه حوزه زیرساخت‌ها برای رشد و توسعه هر استان اهمیت ویژه‌ای دارد افزود: استان لرستان طی سال‌های گذشته در حوزه زیر ساختی مشکل داشته و این امر باعث عدم رشد و تعالی در بخش‌های مختلف شده است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی برای سرمایه‌گذاری در هر استانی حوزه زیرساخت و ارتباطات است، عنوان کرد: استان لرستان طی دو سال اخیر رشد خوبی در این حوزه‌ها داشته است. 

دالوند در خصوص برگزاری انتخابات اخیر استان گفت: برگزاری انتخابات کار بسیار سختی است و مسایل و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما امسال در استان به خوبی انجام شد و ارتباط در تمامی شعب اخذ رای به صورت برخط برقرار شد.

دالوند افزود: همچنین عقب ماندگی‌هایی درخصوص برقراری کامل پایش تصویری در سطح استان داریم که باید جبران شود. 

محمدجعفر چنگایی مشاور مدیرعامل مخابرات کشور نیز با بیان اینکه شرکت مخابرات سعی داشته از فناوری های نوین جا نماند، افزود: این شرکت سعی دارد در تمامی استان‌ها برتری‌های نوین اجرا کند و در این مسیر نیاز به کمک و همدلی و همگرایی دارد تا از لحاظ درآمدی به سطحی برسد که از دیگر کشورها عقب نماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha