• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022719832
  • خبرنگار : 50300

پیگیری افزودن دو رشته با پیوست اشتغال در دانشگاه کشاورزی خوزستان

پیگیری افزودن دو رشته با پیوست اشتغال در دانشگاه کشاورزی خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از پیگیری برای اضافه شدن دو رشته جدید خبر داد.

علی رجب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آموزشی دانشگاه، اظهارکرد: در حال حاضر هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه تدریس می‌شود. در دوره کارشناسی ۱۴ رشته، کارشناسی ارشد ۳۵ رشته گرایش و دکتری ۱۱ رشته در ۱۱ گروه آموزشی ارائه می‌شوند. همچنین تعداد دانشجویان فعال ۴ هزار و ۱۶۶ نفر هستند.

وی ادامه داد: تمامی رشته‌های تحصیلی به صورت تخصصی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی هستند و برخی رشته‌ها نیز خاص و منحصر به فرداند. با توجه به وجود این رشته‌ها، مزارع آموزشی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز وجود دارد.

رجب‌پور با اشاره به اهمیت رشته‌های کشاورزی، عنوان کرد: رشته‌ کشاورزی و زیر مجموعه آن با توجه به اهمیت امنیت غذایی، در تمام جهان از اهمیت خاصی برخوردار است اما در کشور ما از جایگاه اصلی خود فاصله دارد به این منظور توسعه رشته‌های جدید در حال حاضر تنها با پیوست اشتغال انجام می‌شود. یعنی بخشی از دانشجویان، بورس می‌شوند که مساله بسیار مثبت و مهمی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان تاکید کرد: وجود پیوست اشتغال می‌تواند منجر به جذب دانشجویان برتر و نخبه شود و اهمیت رشته‌های کشاورزی را افزایش خواهد داد.

وی گفت: در رشته‌هایی که دارای پیوست اشتغال هستند به غیر از اینکه دانشجو، مقرری دریافت می‌کند، در صنعت نیز استخدام می‌شود. برای راه‌اندازی دو رشته جدید گیاهان قندی و زراعت چوب که دارای پیوست اشتغال هستند، اقدام کردیم و در مرحله پیگیری است.

رجب‌پور ادامه داد: اضافه شدن این رشته‌ها، با همکاری صنایع مرتبط برای اعمال پیوست اشتغال امکانپذیر است. دروس کارورزی این رشته‌ها در صنایع مرتبط اجرا می‌شود. زراعت چوب و گیاهان قندی در استان خوزستان از ظرفیت و اهمیت بسیار بالای اقتصادی و اجتماعی برخوردار است و نیاز است در این دو حوزه متخصص تربیت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha