• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403022719835
  • خبرنگار : 50163

زنجان با ۳۲ برنامه به استقبال روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی می‌رود

زنجان با ۳۲ برنامه به استقبال روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی می‌رود

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: همزمان با بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی ۳۲ برنامه در استان زنجان برگزار می‌شود.

سید سعید صفوی امروز (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  افتتاح موزه مهرانه، نشست تخصصی با مسئولان موزه‌های تخصصی، افتتاح سرای ذبیحیان، رونمایی از اشیاء مرمت شده، تجلیل از خادمان و حافظان میراث فرهنگی، نشست خبری با اصحاب رسانه، آغاز مرمت چندین بنای تاریخی در سطح استان، غبارروبی از مزار شهدا،  اهداء مجوز نسخ خطی، دومین رویداد تجلیل از پیشکسوتان و استادکاران مرمت گنبدسلطانیه، نشست تخصصی با موضوع باستانشناسی سلطانیه با همکاری دانشگاه آزاد ابهر، برگزاری مراسم شاهنامه‌خوانی در پایگاه جهانی گنبدسلطانیه، بررسی پرونده‌های ثبت ملی، طبیعی و… پیش‌بینی شده است.

وی افزود: چاپ و نصب بنرهای گرامی‌داشت هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه در سطح شهر از دیگر اقداماتی است که به همین مناسبت توسط این اداره انجام می‌شود.

 او بیان کرد: موزه‌ها شناسنامه بشر هستند و ما می‌توانیم به‌واسطه اشیایی که در موزه‌ها نگهداری می‌شوند، با فرهنگ و تمدن هر قوم و ملّتی آشنا شویم. در واقع ما بدون موزه‌ها ملتی بی‌شناسنامه خواهیم بود

صفوی ادامه داد: در شهرستان‌های استان نیز برنامه‌هایی ویژه این هفته اجرا خواهد شد که پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث‌ فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم‌ نهاد از مهمترین این برنامه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اظهار امیدواری کرد که با اجرای این برنامه‌ها و معرفی هرچه بیشتر هفته میراث‌ فرهنگی و موزه‌ها و اماکن تاریخی -‌ فرهنگی در این استان، زمینه‌های حفظ و احیای بیشتر مواریث تاریخی، فرهنگی و معنوی این استان فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha