• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022719840
  • خبرنگار : 50618

ایران قوی، مازندران سربلند

تامین۴۰۶ هکتار زمین شهری در مازندران برای طرح نهضت ملی مسکن

تامین۴۰۶ هکتار زمین شهری در مازندران برای طرح نهضت ملی مسکن

ایسنا/مازندران وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان مازندران از تامین ۴۰۶ هکتار زمین شهری در این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که امروز پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت ماه همراه با رئیس جمهوری به مازندران سفر کرده است، از تامین ۴۰۶ هکتار زمین شهری در این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: در این سفر همچنین عملیات اجرایی ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در ۲۲۶ هکتار زمین با ایجاد سه شهرک مسکونی آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در ۶۲ شهر استان مازندران تاکنون۱۳۲ هزار و ۳۳۵ متقاضی در طرح نهضت اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۹۰۷ نفر حائز شرایط اولیه هستند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مقدار زمین تامین شده شهری برای ساخت واحدهای مسکونی در مازندران، ۴۰۶ هکتار است که ۲ هزار و ۴۷۱ مورد پرونده ساختمانی صادر شد و ۹ هزار و ۱۱۵ واحد نیز در حال ساخت است.

وی تعداد طرح‌های مصوب در حوزه وزارت راه و شهرسازی در دور نخست سفر رئیس جمهور را ۱۰ مصوبه اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۶۰ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که از این میزان ۲۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شد.

وی تکمیل بزرگراه تهران- شمال،‌ بهسازی راه اصلی هراز،‌ پل‌سفید، بهسازی راه اصلی کرج - چالوس، ری - ورامین و جاده مرزن آباد- کلاردشت، ساری- تاکام، بهسازی راه اصلی دامغان - گلوگاه، بهسازی راه اصلی ساری- جویبار- کیاکلا، نور - چمستان - آمل و نکا - امیرآباد، اصلاح نقاط حادثه خیز و نگهداری راه‌های استان، احداث باند دوم نکا به نیروگاه و جاده بهشهر به بندر امیرآباد، احداث بزرگراه ساری - خزر آباد و آمل - فریدونکنار، بهسازی جاده قدیم آمل- بابل،‌ پل اسپی رود عباس آباد، پل پسنده رود عباس‌آباد، زیر گذر نواب کنار گذر نوشهر و تقاطع غیر همسطح فریدونکنار را مهم‌ترین طرح‌های مصوب دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha