• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022719864
  • خبرنگار : 50283

دهه کرامت؛ فرصت تدبر در سیره انسان‌ساز مکتب اهل بیت(ع)

دهه کرامت؛ فرصت تدبر در سیره انسان‌ساز مکتب اهل بیت(ع)

ایسنا/گیلان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی گفت: از میلاد حضرت معصومه تا میلاد امام رضا در ماه ذی‌القعده به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده؛ فرصتی برای تدبر در سیره انسان‌ساز مکتب اهل بیت است.

حجت‌الاسلام یونس علیپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کرامت به معنای بلند همتی و داشتن روح بلند است و انسان‌های با کرامت؛ بلند همت و دارای روح بلند هستند.

وی افزود: با توجه به سیره و سخنان اهل بیت که در خصوص ویژگی‌های انسان‌های با کرامت بیان شده، علامت انسان‌های باکرامت؛ خدمت به مردم است.

حجت‌الاسلام علیپور با تاکید بر اینکه در این خدمت باید چند شاخصه رعایت شود، گفت: خدمت به مردم بدون منت بوده و انسان خدمتگزار توقع تشکر ندارد. در واقع  در سیره اهل بیت، وقتی کسی مسئولیتی قبول می‌کند باید خودش را خادم مردم بداند که در سیره حضرات معصومین هم این نگاه وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی در ادامه با اشاره به دیگر ویژگی انسان‌های با کرامت، تصریح کرد: انسان با کرامت در همه احوال شاکر درگاه خداوند است و حتی بلاها و مشکلات، این انسان را از یاد خداوند و شکرگزاری به ذات اقدس الهی باز نمی‌دارد.

 حجت‌الاسلام علیپور در خصوص شاخصه سوم انسان با کرامت، تاکید کرد: حل مشکلات مردم قبل از درخواست، از دیگر ویژگی انسان با کرامت تربیت شده مکتب اهل بیت است. به امام حسن نیز کریم اهل بیت می‌گویند زیرا این امام همام  قبل از درخواست، مشکلات دیگران را مرتفع می‌کرد و در روایات آمده سه بار زندگی خود را در راه اسلام وقف کرد.

وی با بیان اینکه چهارمین علامت انسان با کرامت، نادیده گرفتن خطای مردم، گذشت و صبوری است، افزود: این صعه صدر و گذشت، علاوه بر رفتار با اهل خانواده، همسر و فرزندان باید در مواجه با دوستان، آشنایان و در روابط اجتماعی نیز مورد توجه باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی در پایان تصریح کرد: دهه کرامت علاوه بر فرصت جشن و سرور میلاد حضرات معصومین؛ فرصت مطالعه و تدبر در سیره آنها و الگو قرار دادن رفتار این بزرگواران در زندگی فردی و اجتماعی برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است.

به گزارش ایسنا؛ یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده به عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده و با ولادت حضرت معصومه در اول ذی‌القعده آغاز و با ولادت امام رضا در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌گیرد که امسال این اعیاد و دهه پربرکت کرامت از جمعه ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha