• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403022719898
  • خبرنگار : 50136

رییس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی:

جهاددانشگاهی پرچم‌دار و طلایه‌دار در درمان ناباروری است

جهاددانشگاهی پرچم‌دار و طلایه‌دار در درمان ناباروری است

ایسنا/آذربایجان غربی رییس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی پرچم‌دار و طلایه‌دار در درمان ناباروری است.

 فاطمه محمد بیگی، ۲۶ اردیبهشت ماه در سومین کنگره بین‌المللی وانا که در سالن وحدت با حضور رییس جهاددانشگاهی برگزار شد، افزود: جهاددانشگاهی و پژوهشکده رویان این مجموعه با دستاوردهای درخشان خود در امر درمان ناباروری به عنوان نهمین مجموعه برترو موفق در دنیا، پرچم‌دار بوده و لازم است از این نهاد حمایت شود.

وی گفت: با تلاش پژوهشگران علمی در عرصه‌های علم و فناوری، وعده صادق علمی را در ایجاد مرجعیت علمی ایران و کشورهای مسلمان در علوم و فنون محقق خواهیم کرد. 

محمد بیگی همچنین از تصویب قوانینی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تجاری‌سازی اختراعات، قانون جهش تولید و جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس خبر داد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به درمان زوجبن نابارور تحت پوشش بیمه سلامت ادامه داد: در دولت سیزدهم ۷۵ هزار زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت در ۱۴۴ مرکز درمان ناباروری با ۷۰۰ میلیارد تومان اقدام به درمان کردند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این کنگره با بیان اینکه دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در هفت بخش شامل دستگاه‌های اجرایی، مدیران، نخبگان، رسانه، خانواده‌ ،سازمان‌های مردم نهاد، مؤسسات و شرکت‌های خصوصی برگزار شد، تصریح کرد: بررسی و انتخاب آثار توسط ۱۶ نفر متخصص در بخش‌های هفتگانه داوری شد که در پایان این آیین  از برگزیدگان در بخش‌های هفتگانه تجلیل می‌شود.

نیر الهامی گفت: قانون جوانی جمعیت در آبان سال ۱۴۰۰ در ۷۳ ماده توسط رئیس‌جمهور برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

وی، با اشاره به اینکه اقدامات بسیار مطلوبی در زمینه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جمعیتی انجام پذیرفته است با بیان اینکه؛ باید قبول کرد که در ابتدای مسیر هستیم و باید تلاش‌های مجدانه بیشتری داشته باشیم و برای اجرایی کردن این تلاش‌ها باید در سطوح مردمی و همچنین، سطوح مدیران و نخبگان، فعالیت‌هایی چشم‌گیری وجود داشته باشد.

الهامی، در ادامه با اشاره به حضور دختران «ردا» در این مراسم که مخفف کلمه « روایت دختر ایرانی» است، اظهار داشت: این دانش‌آموزان و دانشجویان در مقوله بحث جمعیت، ازدواج، فرزندآوری، کاهش طلاق و سایر مقوله‌های مختلف و مهم کشور تلاش و فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله اقتصادی در فرزندآوری بسیار مهم است بیان کرد: این در حالی است که« ثروت‌آفرینی» و « جوانی جمعیت» دو بال پیشرفت کشور به شمار رفته و مشکل اساسی ۲۰ سال آینده کشور بحث ثروت‌آفرینی خواهد بود و بنابراین برای این مسئله نیاز به نیروی جوانی است که با ابتکار و خلاقیت خود به ثروت‌آفرینی در مملکت اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha