• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022719913
  • خبرنگار : 50189

استاندار پیشنهاد داد

برگزاری مسابقه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان به چهار زبان

برگزاری مسابقه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان به چهار زبان

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با بیان این مطلب که صنایع دستی می‌تواند مقوم صنعت گردشگری باشد، گفت: باید مسابقه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان با محوریت چهار زبانه برگزار شود و بخشی از جوایز آن را استانداری متقبل شود لذا تولید محتوای فاخری انجام و در سایت‌های گردشگری بارگذاری شود.

محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه در پنل تخصصی توسعه صنعت گردشگری در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ اظهار کرد: کرمان ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد و مشکلات را باید حل کنیم.

وی با بیان این مطلب که زیرساخت‌های گردشگری استان کرمان کامل نیست، تصریح کرد: در استان پنج فرودگاه داریم اما پرواز نیست و نداشتن پرواز خارجی یک مشکل بزرگ است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه جاده و قطار مشکل اساسی نداریم، عنوان کرد: نباید با سرمایه‌گذار مقابله شود و در استان کرمان نگاه منفی به سرمایه‌گذار نیست و مدیران ارشد استان در برخی اوقات شخصا مشکلات سرمایه‌گذار را پیگیری می‌کنند.

وی تعریف فضای آرمانی را از آسیب‌های عدم دستیابی به اهداف دانست و گفت: سرمایه‌گذاران بومی یک ظرفیت مهم هستند زیرا با موقعیت و فرهنگ استان آشنا هستند.

فداکار بر لزوم استفاده از مجموعه‌های قدیمی داخل شهر تاکید کرد و افزود: مکان‌های بسیار خوبی در شهر کرمان وجود دارد و برای رونق گردشگری موثر هستند.

وی با بیان این مطلب که نگاه متفاوت پول خلق می‎کند، افزود: تنوع جاذبه‌های گردشگری در استان بی‌نظیر است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کویر یک ظرفیت فوق العاده است که می‌تواند کشور را تامین کند، گفت: ظرفیت‌های شهرهای قدیمی که در دل کویر بوده‌اند نیز می‌تواند باعث جذب گردشگر داخلی و خارجی شود.

وی از ساخت دو هتل بزرگ در کرمان توسط هواپیمایی ماهان و بانک گردشگری خبر داد و تاکید کرد: در برگزاری رویدادها بنا نیست که استان کرمان هزینه کند و باید این نگاه اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: استان کرمان ظرفیت‌های عظیم گردشگری و در همه بخش‌ها جاذبه دارد.

وی با اشاره به شعار هفته میراث فرهنگی سال جاری در ادامه بیان کرد: بشر با عصر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مواجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیروی انسانی را موثرترین عنصر و استان کرمان را در این زمینه پیشرو دانست و عنوان کرد: فضای حاکم بر هر جامعه بر رونق گردشگری استان کرمان تاثیرگذار است لذا به سمت شناسایی عوامل و بهبود آنها سوق یابید تا فضای حاکم و گردشگری استان بهبود یابد.

وی با بیان این مطلب که کرمان به حکمرانی خوبی در حوزه گردشگری نیاز دارد، تصریح کرد: آموزش اولویت کاری استان برای فعالان حرفه‌ای حوزه گردشگری است و این کار را آغاز کرده‌ایم.

شاهرخی تعریف رویدادها در کرمان را از دیگر اولویت‌های استان برشمرد و اظهار کرد: استان کرمان می‌تواند در همه حوزه‌ها مخصوصا گردشگری پیشران باشد.

به گزارش ایسنا، حمزه زاده رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کرمان نیز در این نشست گفت: انتظار داشتیم موانع توسعه صنعت گردشگری استان کرمان بررسی شود اما اکثر صحبت‌ها به سمت معرفی استان رفت.

وی تاکید کرد: اینکه کرمان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است، شکی نیست اما وظایف مسئولان در جذب سرمایه‌گذار باید مشخص می‌شد.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کرمان بیان کرد: هتلداران و تاسیسات گردشگری با سازمان مالیات، بیمه و حامل‌های سوخت مشکل دارند و همه اینها از موانع سرمایه‌گذاری است.

وی اعلام کرد: ده‌ها مورد داریم که راغب به سرمایه‌گذاری در استان کرمان هستند و باید مشوق‌های لازم ایحاد و از سرمایه‌گذار حمایت و تسهیلات مناسب به سرمایه‌گذاران داده شود.

حمزه‌زاده خطاب به مسئولان استان کرمان گفت: بسته حمایتی و شرایط تعریف کنید تا بتوانیم سرمایه‌گذاران خوبی برای استان کرمان معرفی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha