• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403022719915
  • خبرنگار : 50123

پیش‌بینی اجرای فیبر نوری در بسیاری از شهرهای چهارمحال و بختیاری تا پایان سال

پیش‌بینی اجرای فیبر نوری در بسیاری از شهرهای چهارمحال و بختیاری تا پایان سال

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای از جمله برنامه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در ۴۳ شهر استان در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال در عمده شهرها فیبر نوری اجرا شود.

بهنام امانی ۲۷ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه فیبر نوری، اظهار کرد: طرح توسعه فیبر نوری روستایی در راستای عدالت ارتباطی در سطح روستاها تعریف شده که در حال حاضر ۱۲۹۳ کیلومتر فیبر نوری در دو فاز ابلاغ و در حال اجراست.

وی افزود: ارتقا و احداث سایت‌های همراه در نقاط روستایی در راستای توسعه اینترنت پرسرعت روستایی از جمله اقدامات این اداره کل است، البته برنامه و اولویت وزارت در سطح استان‌ها اجرای این طرح مخصوصاً برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده که در استان از ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار حدود ۸۰ درصد تاکنون این اقدام اجرا و مابقی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور مجوز دفاتر پیشخوان روستایی و شهری، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه ثبت و مجوز دفاتر پیشخوان را در مناطق شهری یا روستایی دریافت کنند، در حقیقت این اقدام در راستای خدمات‌دهی سریع‌تر و کاهش تردد این دفاتر راه‌اندازی می‌شوند.

امانی با بیان اینکه به متقاضیان حوزه ارتباطات در راستای ایجاد و توسعه اشتغال تسهیلات ارائه می‌شود، بیان کرد: سال گذشته از محل بند الف تبصره ۱۸ حدود ۴۷.۵ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد که متقاضیان بعد از ابلاغ برای دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند، در حقیقت بعد از پرداخت تسهیلات تا مرحله توانمند شدن افراد حمایت‌ها صورت می‌گیرد تا رونقی در حوزه ارتباطات در استان انجام شود.

وی افزود: سال گذشته ۳۶ روستای استان به اینترنت پرسرعت همراه متصل شدند که برای اتصال این روستاها به اینترنت همراه، ۴ سایت جدید و ۲۷ سایت موجود ارتقا یافت.

امانی اجرای ۵۰.۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی در فاز ۱، اجرای ۴۷.۷ کیلومتر فیبر نوری روستایی در فاز ۲، اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دو شهر سفیددشت و آلونی را از جمله اقدامات سال گذشته برشمرد و گفت: در راستای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر شهرکرد این کار در حال اجرا و مابقی شهرها در حال رایزنی با اپراتورها و شهرداری هستیم تا مقدمات اجرایی این پروژه در سایر شهرها نیز فراهم شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تا پایان سال گذشته تعداد مشترکان پهن باند ثابت و سیار در استان به یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۱۹۴ مشترک رسید، هم چنین تعداد خطوط سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل در استان تا سال گذشته به یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۵۰ خط فعال رسید.

امانی فعال بودن ۱۷۹ دفتر پیشخوان شهری، ۸۲ دفتر پیشخوان روستایی ایجاد اشتغال ۹۴ نفر در استان را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته برشمرد.

وی یادآور شد: هزینه احداث هر سایت ۶ میلیارد تومان و ارتقای سایت ۳ میلیارد تومان است که به اپراتورها پرداخت می‌شود، هم چنین به ازای هر کیلومتر اجرای فیبر نوری در مناطق روستایی ۳۰۰ میلیون تومان هزینه صرف می‌شود.

امانی با اشاره به مسئله راهبری پنجره مدیریت زمین، تصریح کرد: این موضوع در راستای جلوگیری از زمین‌خواری و تسهیل در امورات مرتبط با زمین انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سامانه ۱۹۵ در راستای افزایش کیفیت خدمات در نظر گرفته شده که مردم می‌توانند مشکلات و شکایات خود در حوزه ICT  را در سامانه ثبت کنند و در اسرع وقت مشکل برطرف خواهد شد.

امانی در پایان با بیان این که پوشش خدمات اپراتورها در همه مسیرهای اصلی استان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه نقاط کوری در محورهای استان وجود دارد که تلاش می‌شود دنبال و در صورت امکان در تعهد اپراتورها قرار گیرد تا مشکلات از نظر آنتن دهی به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha