• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403022719939
  • خبرنگار : 50214

معاون استاندار یزد:

نهضت ملی مسکن فرصتی برای مشارکت تولیدکنندگان مصالح ساختمانی نوین است

نهضت ملی مسکن فرصتی برای مشارکت تولیدکنندگان مصالح ساختمانی نوین است

ایسنا/یزد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اجرای طرح نهضت ملی ساختمان را فرصتی مغتنم برای مشارکت تولیدکنندگان مصالح نوین ساختمانی در جهت بهبود و ارتقای کیفیت ساختمانها ذکر کرد.

«محمد جواد ابوالحسینی» امروز در هفتمین همایش انجمن تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاوه شده ایران(AAC) که با حضور تولیدکنندگان این حوزه از سراسر کشور به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار کرد: صنعتی سازی در صنعت ساختمان استان یزد از  دهه ۴۰ و ۵۰ آغاز شده و این در حالیست که کشورهای توسعه یافته عمدتاً این اقدام را از بعد جنگ جهانی دوم شروع کرده و در ادامه اکثر کشورهای دنیا نیز به دلیل محدودیتهای انرژی و سایر عوامل به این سمت و سوی سوق یافتند.

وی با اشاره به توقف موقتی این نوع ساخت و سازها در مقاطعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: البته بعد از جنگ خلیج فارس این روند به صورت کند از سر گرفته شد ولی در دولت سیزدهم با جدیت بیشتری در این حوزه ورود شده است.

ابوالحسینی بر لزوم ایجاد واحد تحقیقات (R&D)  در این حوزه تاکید کرد و گفت: بی‎توجهی به موضع بروز رسانی در حوزه مصالح نوین ساختمانی می‎تواند این حوزه را از سایر رقبا عقب انداخته یا نابود کند.

وی با بیان این که یزد از گذشته جزو استان‌های مطرح در تولید آجر و بلوک‌های سفالی در کشور به دلیل برخورداری از خاک رس مناسب بوده است، گفت: در عین حال اهتمام برخی شهرستانها مانند اردکان و میبد در زمینه تولید مصالح ساختمانی نوین به ویژه بتن سبک بسیار ستودنی است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: حجم مالی این ابرطرح عظیم در استان یزد که کف قیمت هر واحد آن یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان است، فرصت مغتنمی است و قطعاً تولیدکنندگان مصالح ساختمانی نوین اگر از این فرصت نتوانند بهره برداری کنند، در آینده نیز موفق نخواهند بود.

ابوالحسینی ضمن تبریک تایید بتن سبک اتوکلاو شده توسط مرکز ملی تحقیقات ساختمان، اهتمام به موضوع قیمت و رقابت‌پذیری با محصولات مشابه را نیز حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد که صنعت ساختمان سازی کشورمان به سمت ساخت و سازهای ایمن و ارزان‌تر سوق یابد.

در این نشست بر اهتمام دستگاه‌های متولی نظارت بر ساخت و سازها جهت الزام به استفاده از مصالح ساختمانی نوین و استاندارد جهت بهبود کیفیت در صنعت ساختمان تاکید شد.

هم چنین در این نشست از ساختمان‌های باربر سه طبقه با مصالح ساختمانی AAC  نیز با حضور معاون استاندار یزد رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، بلوک‌ها و پنل‌های سبک اتوکلاوی از انواع مصالح ساختمانی نوین است که علاوه بر تولید از مواد اولیه تماماً قابل بازیافت، دارای مزیت‌هایی مانند سبک بودن، سرعت بالای نصب، کاهش هزینه‌ها، سازگاری با محیط زیست، عایق صدا، قابل برش بودن با اره، افزایش طول ساختمان، مقاوم در برابر رطوبت و یخ زدگی، مقاوم در برابر آتش سوزی، افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله و امکان افزایش فضای داخلی ساختمان است.  

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha