• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022720000
  • خبرنگار : 50189

استاندار عنوان کرد

آمادگی صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در ۲۰ پروژه استان کرمان

آمادگی صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در ۲۰ پروژه استان کرمان

ایسنا/کرمان استاندار کرمان از آمادگی صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در ۲۰ پروژه استان کرمان خبر داد و گفت: در حوزه انرژی خورشیدی اتفاقات خوبی در استان افتاد.

محمدمهدی فداکار ظهر امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین همایش «معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان» تحت عنوان کرمان آیدکس ۲۰۲۴ ضمن تشکر از تلاش‌های هفت ماهه اتاق بازرگانی برای برگزاری این واقعه اظهار کرد: این رویداد فرصت مناسب و بی نظیری برای همه حوزه‌ها بود و فعالان همه بخش‌های اقتصادی کشور دور هم جمع شدند و مطالب تخصصی را مطرح کردند که باعث شکل گیری ایده‌های نو شد و این اصلاح ذهنیت در مسیر توسعه حاصل شد و حتما نگاه توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری متحول خواهد شد.

وی ادامه داد: در این رویداد مباحث زیادی مخصوصا در حوزه تامین مالی مطرح شد و ابزارهای گوناگون تامین مالی نیز معرفی شد.

استاندار کرمان تاکید کرد: همه مباحث مطرح شده در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ مطرح شده در قالب کمیته‌های مختلف جمع بندی و هر چند وقت یکبار در اتاق بازرگانی میزان پیشرفت آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از آمادگی صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در ۲۰ پروژه استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: در حوزه انرژی خورشیدی اتفاقات خوبی افتاد و مجوزهای بی نام آماده خواهیم کرد و ابتدا در حوزه انرژی خورشیدی این مهم رقم خواهد خورد. باید از ظرفیت انرژی خورشیدی این خطه استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، نقوی دبیر همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ نیز اظهار کرد: دولت ابزاری برای توسعه کشور ندارد و بخش خصوصی باید پررنگ تر دیده شود بنابراین در این همایش گفتمانی بین بخش خصوصی و دولت شکل گرفت.

وی با اشاره به پنل‌های تخصصی که در این رویداد برگزار شد، تصریح کرد: ۵۰۰ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری با شاخص‌های ارزی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: استان پهناور کرمان نیاز به پیشرفت دارد و فقط توسعه مدنظر نیست لذا باید در همه زمینه‌ها در سراسر استان حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: این همایش ذهن‌ها و فکرها را به سمت همه امکانات استان در جهت فراهم سازی بستر سرمایه‌گذاری و رشد و توسعه، مهندسی می‌کند اما زمانی این مهم خلق خواهد شد که در عمل اتفاقی رقم بخورد لذا در جلسات تخصصی این رویکرد بزرگ را به پیشرفت استان تبدیل کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha