• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022720007
  • خبرنگار : 50630

ایران قوی، مازندران سربلند

۳۱ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم تحویل آموزش و پرورش شد

۳۱ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم تحویل آموزش و پرورش شد

ایسنا/مازندران معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در دولت سیزدهم ۶ هزار و ۹۰۰ طرح با ظرفیت ۳۱ هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد.

حمیدرضا خان محمدی ۲۷ اردیبهشت در آستانه سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان سوادکوه، با حضور در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه در مازندران مشکل تراکم وجود دارد، ۵۰ درصد طرح‌‎ها با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و اهدای زمین انجام می‌شود.

وی افزود: با پیگیری و برنامه ریزی توانستیم در دولت سیزدهم ۶ هزار و ۹۰۰ طرح با ظرفیت ۳۱ هزار کلاس درس تحویل دهیم.

خان محمدی در حاشیه بازدید از مدرسه الزهرا زیراب ، با اشاره به جهش ۸ برابری اعتبارات آموزش و پرورش مازندران در سفر رئیس جمهور گفت: در حال حاضر هشت هزار و ۳۰۰ طرح نوسازی در سطح کشور و بر اساس نیاز و سرانه آموزشی در حال انجام است. تمرکز ما در مناطقی است که از سرانه آموزشی پایینی برخوردارند.

۳۱ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم تحویل آموزش و پرورش شد

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص تعهدات این نهاد برای برنامه هفتم اظهار کرد: در مدت زمان اجرای برنامه هفتم توسعه ۳۰ هزار کلاس درس در هر سال  تخریب، بازسازی، مقاوم سازی، تجهیز، احداث و تحویل خواهد شد که این موضوع یکی از راهبردهای دولت سیزدهم است .

وی سرانه آموزشی شهری را یکی از چالش‌های اصلی استان مازندران عنوان کرد و گفت: در بهسازی، شاداب سازی، نوسازی و مقاوم سازی مناطق روستایی نیز مشکلاتی وجود دارد که بررسی و پیگیری می‌شود و امیدواریم در سفر دوم رییس جمهور به مازندران جهش هشت برابری اعتبارات آموزش و پرورش مازندران که معادل ۱۶۵۰ میلیارد تومان است، تخصیص یابد و برای پروژه‌های مانند الزهرا زیراب که در سیلاب سال ۱۳۹۸ آسیب دید، هزینه شود.

۳۱ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم تحویل آموزش و پرورش شد

خان محمدی یادآور شد: امروز طرح مولد سازی در تغییر کاربری‌ها سرعت گرفت و سوادکوه نیز در این خصوص ظرفیت بالایی دارد تا به درآمد اختصاصی برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha