• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403022720020
  • خبرنگار : 71567

توانایی حل مسائل به دانشجویان آموزش داده شود

توانایی حل مسائل به دانشجویان آموزش داده شود

عضو هیات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به چالش های کشور در حوزه خشکسالی و آب با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، گفت: این موضوعات نقش مهندسان صنایع را مشخص می کند.

به گزارش ایسنا، عبداله آقایی در پنل چالش ها و فرصت های آینده علم و تکنولوژی و نقش مهندسی صنایع که در حاشیه نوزدهمین کنفرانس مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد با اشاره به نقش و ماموریت‌های فرهنگستان های علوم در دنیا گفت:فرهنگستان های علوم اتاق فکر دولت ها است تا در حوزه های علمی و فناوری سیاستگذاری کنند.

وی با طرح این سوال که نقش مهندسان صنایع در آینده چیست،اظهار کرد: اگر موجودی، سازمانی و یا تمدنی نتواند خود را به روز کند، محکوم به فنا هستند و ما این دغدغه را داریم که چگونه خود را به روز رسانی کنیم.

آقایی به روز رسانی کشور در حوزه های فناوری را در گروه همکاری و برنامه ریزی هایی چون وزارت علوم، دانشگاه ها، انجمن های علمی و نشریات عنوان کرد و یادآور شد: از طریق به روز کردن حوزه مهندسی صنایع می توان از علم و فناوری برای اشتعال و پیشرفت کشور بهره برد چرا که اشتغال این حوزه نسبت به سایر حوزه های مهندسی بهتر است ولی باید بهبود یابد.

عضو هیات علمی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به طهور فناوری های نوظهور تاکید کرد: در این مسیر نباید دچار افراط و تفریط شویم. امروز هوش مصنوعی موضوع اصلی و محوری است ولی نباید نسبت به آن افراط و تفریط کنیم و نیاز است تا صاحب نظران جایگاه آن را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه احساس خطری در این زمینه احساس می شود گفت: نباید به صورتی عمل شود که به سمت هوش مصنوعی حرکت کنیم ولی از نقاط قوت و ضعف خود غافل شویم.

آقایی با تاکید بر آمایش سرزمینی اطهار کرد: شاهدیم که همان دروسی که در مهندسی صنایع در تهران ارائه می شود در سایر استان ها نیز ارائه می‌شود ولی ما در حوزه های مهندسی آمایش سرزمینی کم دارید از این رو خروجی های آن مطلوب نیست.

آقایی با بیان اینکه سالانه هزار لیتر در کشور آب مصرف می شود گفت: این در حالی است که حتی اگر باران هم داشته باشیم باز دچار خشکسالی هستیم چون بر اساس آمارها ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود و دلیل آن این است که کشاورزی ما همچنان غربابی است. از این رو نقش مهندسی صنایع بیش از پیش مشخص می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha