• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022720044
  • خبرنگار : 50614

وزیر کشور:

مسائل خانه‌هایی که سازه‌های ناپایدار دارند، با تدابیر استانداری به سرعت رفع شود

مسائل خانه‌هایی که سازه‌های ناپایدار دارند، با تدابیر استانداری به سرعت رفع شود

ایسنا/خراسان رضوی وزیر کشور گفت: یکی از حوادث سیلاب مشهد مربوط به فوت دو کودک و یک زن مسن در منزل است که خانه آنها نیز وضعیت مناسبی به لحاظ سازه‌ای نداشته و ناپایدار بوده است؛ باتدابیر استانداری باید مسائل اینگونه منازل با سازه‌های ناپایدار به سرعت رفع شود.

احمد وحیدی امروز ۲۷ اردیبهشت در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خراسان رضوی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از همه پیگیری‌های مدیران استان در حادثه سیل مشهد اظهار کرد: آب، برق و گاز در همه استان به صورت پایدار بوده و قطعی نداشتیم. در چند روستا از لحاظ آب دچار مشکل شده‌ایم که تا امروز آب این روستاها وصل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش‌ها تا روز یکشنبه هشدارهای لازم بازدیدهای میدانی و توقف حرکت در مکان‌هایی که باعث خطر می‌شود نیز توسط پلیس راهور و راهداری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیرکشور با اشاره به حجم بی‌سابقه بارش‌ها طی یک دوره ۵۰ ساله و اظهار تاسف بابت فوتی‌های این حادثه خاطرنشان کرد: یکی از حوادث سیلاب مشهد مربوط به فوت دو کودک و یک زن مسن در منزل است که خانه آنها نیز وضعیت مناسبی به لحاظ سازه‌ای نداشته و  ناپایدار بوده است.  باتدابیر استانداری باید مسائل این گونه منازل با سازه‌های ناپایدار به سرعت رفع شود.

وی ضمن بیان اینکه خانه‌های محله سیدی جزو سازه‌های ناپایدار و بافت فرسوده هستند، تاکید کرد: تلاش ما بر این است که بازسازی و نوسازی این مناطق را با همکاری آستان قدس رضوی بتوانیم انجام بدهیم. در حال حاضر مشکل تخلیه آب منطقه سیدی حل شده ولی به برخی از وسایل مردم در این منطقه نیز صدمه وارد شده است.

وزیر کشور گفت: رسیدگی به مشکلات نقاطی که در سیل اخیر دچار مشکل شدند باید در دستور کار قرار گیرد و مشکلات مردم در این مناطق هر چه سریعتر برطرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بر اساس گزارش‌هایی که از سدها داریم، امیدواریم بتوانیم آبگیری بیشتری داشته باشیم.

وحیدی خطاب به شهردار مشهد بر ضرورت جمع‌آوری آب‌های سطحی تاکید کرد و گفت: هر تدبیری لازم است باید اتخاذ شود که دیگر از این حوزه دچار آسیب نشویم.

وزیر کشور عنوان کرد: با جریان روند عبور و مرور در خیابان‌ها، وضعیت در مشهد کاملا عادی است اما برای چند روز آینده هشدارهای لازم باید جدی گرفته شود.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: فریمان، طرقبه شاندیز، کلات درگز و سرخس بیشترین درگیری در سیلاب اخیر را داشتند اما حجم بارندگی در مشهد و فریمان زیاد بود.

وی گفت: علی رغم این حجم بارندگی، دستگاه‌ها همت کردند و اقدامات خوبی را انجام دادند و در ادامه امداد و پاکسازی معابر و منازل نقاط سیل‌زده انجام شده و در حال طی کردن است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: کمک به اهالی به ویژه سیدی و خیابان سپاه ۶۹ در برنامه ما قرار دارد تا زندگی آن‌ها به شرایط عادی برگردد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha