• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403022720065
  • منبع : پاد

نشست هم اندیشی انجمن‌های روابط عمومی با رئیس شورای اطلاع رسانی دولت

نشست هم اندیشی انجمن‌های روابط عمومی با رئیس شورای اطلاع رسانی دولت

نشست هم اندیشی انجمن‌ها و تشکل های روابط‌ عمومی با رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد.

به گزارش ایسنا،  سپهر خلجی در این نشست با تبریک روز روابط عمومی، از تلاشهای شبانه روزی خانواده بزرگ روابط عمومی کشور تشکر و قدردانی کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، فعالیت در عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی را مجاهدتی بزرگ توصیف کرد که  اهمیت و کارکرد این حوزه روز  به روز  نمایان‌تر می شود.

وی ضمن تبیین فعالیت های انجام شده برای ارتقاء نظام جامع ارتباطی و اطلاع رسانی دولت، نظام مسائل این حوزه را  پنج سرفصل نگرشی، سیاستی، ساختاری، فرایندی و اجرایی ذکر کرد.

سپهر خلجی انقطاع بین حوزه نظریه‌پردازی و حوزه عمل در عرصه  اجرایی  روابط عمومی را مشهود دانست و ارتباط بیشتر و موثرتر مجامع علمی، آموزشی و پژوهشی کشور با روابط عمومی‌ها را  ضروری دانست. 

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت نقش مدیران دستگاه ها در موفقیت روابط عمومی ها و فرایند ارتباطی و اطلاع رسانی دستگاه  را بسیار کلیدی و موثر دانست و بیان داشت:  بدون شک نگرش، درک و فهم یک مدیر  از  جایگاه افکار عمومی و نقش رسانه، تبلیغ و رویداد  در زیست بوم  امروز  الزام و اقتضای اصلی تحول در این عرصه است.

وی اضافه شدن «شاخص تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی» در ارزیابی سالانه عملکرد دستگاه های اجرایی و انتخاب یک دستگاه برتر ملی و ۳۱ دستگاه استانی در بخش اطلاع رسانی در جشنواره شهید رجایی را نشان از اهمیت این حوزه برای رییس جمهور و دولت دانست، که در توجه دادن مدیران به این حوزه موثر است. 

خلجی با اشاره به تحولات سریع فناوری و تاثیر آن بر بهره گیری از ظرفیت های ارتباطی و  اطلاع رسانی و تغییر ذائقه و سبد مصرف رسانه ای مخاطبان، ذینفعان و گروه‌های هدف هر دستگاه، ارتقاء مهارت های شغلی و آموزش های کاربردی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی را الزامی اجتناب ناپذیر دانست. 

وی تصریح کرد: در همین راستا، پس از هفده سال با همکاری سازمان اداری و استخدامی عناوین آموزشی مشاغل روابط دستگاه های اجرایی به روز رسانی و ابلاغ شد و سال جاری،  برای نهضت آموزش در روابط عمومی ها برنامه ریزی شده است. 
بازنگری عناوین شغلی، تدوین شرح وظایف ،  شناسنامه و کار راه شغلی متناسب با رویکرد توجه به مهارت، توانایی، دانش، تدوین  آیین نامه صلاحیت حرفه ای مدیران و کارشناسان روابط عمومی و فراخوان دعوت از مدرسان  ارتباطات از جمله اقداماتی هست که با بهره گیری از ظرفیت استادان و خبرگان این عرصه و همکاری و اهتمام سازمان اداری و استخدامی در حال پیگیری و  تحقق است. 

خلجی حمایت از پژوهش های کاربردی در موضوعات و محورهای نظام مسائل روابط عمومی ها را  از برنامه های دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد و از همه استادان دانشگاه، صاحبنظران، پیشکسوتان و خبرگان حوزه روابط عمومی برای همکاری در  حوزه های آموزشی و پژوهشی دعوت به همکاری کرد. 

در این نشست مدیران و اعضای هیأت مدیره انجمن ها و تشکل های روابط عمومی در خصوص جایگاه روابط عمومی در دنیای امروز ، ضرورت شایسته گزینی و توجه به تخصص و مهارت در انتصاب مدیران مراکز روابط عمومی، اهمیت دوره های آموزشی برای شاغلان در روابط عمومی، ضرورت ارتقای سواد رسانه مدیران دستگاه ها و  ضرورت تحول در ساختار و جایگاه روابط عمومی در دستگاه های دولتی  به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha