• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022720070
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

برپایی جشنواره ملی عشایر در سمیرمِ اصفهان

برپایی جشنواره ملی عشایر در سمیرمِ اصفهان

ایسنا/اصفهان گردهمایی روسا و نواب رئیس هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی شهرستان‌های تابعه استان اصفهان امروز ( پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در سرای ورزشکاران استان اصفهان برگزار شد.

مهدی اسدی، رئیس هیات ورزش‌ روستایی،عشایری و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در حاشیه مجمع سالیانه هیئت در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: از ۲۲ بهمن‌ماه سال گذشته تا ۳ خردادماه امسال افتخار داریم که حدود ۵۰ خانه ورزشی روستایی را در استان اصفهان افتتاح کنیم. ۲۲ خانه ورزش در ۲۱ بهمن‌ماه انجام شد که باقی‌مانده آن‌ها تا سوم خردادماه روز آزادسازی خرمشهر در گلستان شهدا اصفهان افتتاح خواهد شد.

اسدی با بیان اینکه امسال طبق برنامه‌ریزی‌ها، جشنواره ملی عشایر ایران در شهرستان سمیرم را برگزار خواهیم کرد، افزود: جشنواره حرکت و برکت تلفیقی از پخت غذای محلی، پوشش لباس محلی، مسابقات بومی و محلی، موسیقی سنتی و حماسی در خوانسار را پیش‌رو داریم. هم چنین یک میزبانی گل و گلاب، نمایشگاه صنایع دستی، پوشش لباس محلی و مسابقات بومی و محلی در شهرستان کاشان را خواهیم داشت.

رئیس هیات ورزش‌ روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: ما امسال در جام پرچم مقام پنجم کشور شدیم که سه رشته ورزشی کاراته، مینی فوتبال و پرتاب وزنه است که شهرستان‌ها شروع کردند. انشالله قهرمان شهرستان‌ها خردادماه و قهرمان منطقه‌ای استان وکشور در تیرماه مشخص خواهد شد.

در ادامه این گردهمایی الهام بازدار، نایب رئیس هیات ورزش روستایی، عشایری و محلی استان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: معرفی هئیت‌های شهرستان‌های و کمیته‌های تابعه استان اصفهان درباره یک کارگاه کوچک در این مورد را داشتیم. رسالت ورزش روستایی این است که در حوزه بانوان بستری فراهم شود که بانوان بتوانند پا به پای آقایان ورزش کنند و در ارتباط با قامت سنجی، تحرکی بیشتر و رفع مشکلات حرکتی بانوان را داشته باشیم.

او ادامه داد: با این اوضاع رشته‌های ورزشی در حوزه های بازی محلی قسمت بانوان فعال هستند و شاید بانوان این قسمت بیشتر باشند و نمایانگر آن جام پرچم است که ۶۲ نفر از استان اصفهان شرکت کردند و ۱۵ تیم هستند که با مسابقات شهرستانی انجام می‌شود که انتخابی استان را برای اعزام مسابقات کشوری داشته باشیم امیدوارم بتوانیم بستری مناسب برای بانوان ورزش روستایی فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha