• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403022720088
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر در یاسوج آغاز می‌شود

هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر در یاسوج آغاز می‌شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با حضور ۱۶ استان در روز ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در یاسوج خبر داد.

فرشید کرمی روز پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران از برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران در یاسوج مرکز این استان با حضور مهمانان کشوری خبر داد و گفت: در قالب دو روز برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر و ایثارگران استان را در این جشنواره داریم.

وی افزود: این جشنواره قرار بود که روز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ماه به مدت پنج شب برگزار شود که به‌دلیل مساعد نبودن شرایط جوی از روز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه در پارک ولایت شهر یاسوج آغاز می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تاکنون ۱۵ استان از جمله خوزستان، بوشهر، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، فارس، یزد، بندر عباس، اصفهان و همدان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر در یاسوج آغاز می‌شود

کرمی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایر است.

وی با بیان اینکه ۴ پنل تخصصی نیز در این جشنواره برگزار م‌ شود، تصریح کرد: رسم و رسوم عشایری، برپا شدن سیاه چادرهای اقوام مختلف عشایر، نمایش نمادین زندگی عشایری و روستایی، عرضه سوغات و محصولات عشایری، پخت و عرضه غذاهای محلی و سنتی عشایر و رونمایی از لباس‌های محلی عشایر نیز در این جشنواره تدارک دیده شد.

کرمی ادامه داد: شعرخوانی، نقاره خوانی، نمایش خیابانی، شاهنامه خوانی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

به گزارش ایسنا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نمایشگاه این جشنواره با بیش از ۱۱۴ غرفه عرضه صنایع دستی، سوغات و هدایا برپا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha