• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022720102
  • خبرنگار : 50490

ایران قوی، مازندران سربلند

وزیر بهداشت: درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ بیماران سرطانی رایگان درمان می‌شوند

وزیر بهداشت: درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ بیماران سرطانی رایگان درمان می‌شوند

ایسنا/مازندران وزیر بهداشت از هزینه بالای درمان برای بیماران خاص خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم در آینده نزدیک رایگان کردن هزینه درمان بیماران سرطانی است.

بهرام عین‌الهی امروز، ۲۷ اردیبهشت در حاشیه بازدید از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه توفیق حضور در دهه کرامت در مازندران داشتیم، اظهار کرد: مردم مازندران به‌ خصوص بابل، مردمی انقلابی بوده که نقش مهمی در پیروزی نظام داشتند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های زیادی در  سفر رئیس جمهور به مازندران، در این استان افتتاح شد، افزود: دولت رئیسی توجه ویژه‌ای به مازندران به‌خصوص در حوزه بهداشت و درمان دارد.

عین‌الهی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح ساختمان جدید دندانپزشکی در بابل هستیم، یادآور شد: ساختمان قدیم دندانپزشکی در سال ۷۰ احداث شد و دانشکده دندانپزشکی جدید نیز کار و با حمایت دولت و پیگیری روسای دانشگاه امروز شاهد افتتاح این دانشکده در مساحت پنج هزار و۲۰۰ مترمربع هستیم.

وزیر بهداشت: درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ بیماران سرطانی رایگان درمان می‌شوند

وی با اشاره به اینکه این دانشکده دارای ۱۰ رشته تخصصی و جزو پروژه ملی محسوب می‌شود، تصریح کرد: این دانشکده تخصصی، فوق تخصصی و آموزشی است که تا کنون برای احداث آن ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شد، دارای ۲۰ کلاس درس با ظرفیت هر کلاس ۸۰ نفر، دارای سالن مطالعه، کتابخانه و سالن اجتماعات است.

وی با اشاره به اینکه مرکز ناباروری فاطمه الزهرا(س) بابل به‌عنوان بزرگترین مرکز ناباروری کشور و از پروژه‌های ملی است که نیاز به بازسازی داشت، یادآور شد: این مرکز درمان ناباروری پیشرفته سطح ۳ است که در ۲۷۰۰ متر مربع در پنج طبقه با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در این سفر استانی برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم به‌زودی افتتاح شود.

وی پروژه احداث بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی بابلسر را از دیگر  پروژه‌ها برشمرد که در دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ آغاز شد، گفت: یکی از ویژگی‌های خاص مکان بیمارستان، قرار گرفتن در مجاورت دریا است که آن را توریست پذیر کرده است و قابلیت میزبانی برای بیماران داخلی و خارجی دارد.

عین‌الهی خاطرنشان کرد: امروزه بخش گردشگری سلامت یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد.

وزیر بهداشت: درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ بیماران سرطانی رایگان درمان می‌شوند

 وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمار خارجی برای درمان به ایران مراجعه کردند، گفت: بیمارستان بابلسر می‌تواند نقش مهمی در این حوزه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بابلسر مرکز درمان سرطان دارد، ادامه داد: سه ماه قبل قول تجهیز یک دستگاه پیشرفته دادم که محقق شد و نیاز ساختمانی و ساختاری دارد که امیدوارم بزودی افتتاح شود، این مرکز نقش مهمی در درمان بیماران داخل و خارج استان دارد.

عین‌الهی با بیان اینکه هدف دولت رایگان کردن درمان سرطان است، خاطرنشان کرد: هزینه بالای بیماران سرطانی قابل ملاحضه بوده است. لذا دولت سیزدهم درصدد رایگان کردن هزینه درمان این بیماران است.

وزیر بهداشت: درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ بیماران سرطانی رایگان درمان می‌شوند

وزیر بهداشت ادامه داد: این بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی بابلسر در ۲۸ هزار متر مربع در پایان ۱۴۰۰ بود الان از نظر سازه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی کل پروژه ۱۱ درصد است که در این سفر ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار گذاشته شد البته نیازمند تزریق اعتبارات دیگر هست که انجام می دهیم که باید تا پایان دولت سیزدهم انجام شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این سفر ساختمان جدید بزرگترین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال کشور در امیرکلا بابل از راه دور به دست رئیس جمهور افتتاح می شود.

وی گفت: این پروژه که در سال ۹۴ شروع شد به مساحت چهار هزار و ۲۰۰مترمربع در ۶ طبقه به مرکز امیرکلا قدیمی اضافه می‌شود که جمعا ۲۴۰  تخت خواهد داشت..

وی با اشاره به اینکه با مصوب هیات دولت در دولت مردمی برای کودکان زیر هفت سال درمان رایگان اعلام شد، گفت: برای این پروژه کودکان امیرکلا مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شد.

وی از افتتاح مرکز خیرساز جامع دیالیز بابل عصر امروز به دست رئیس جمهور از راه دور خبر داد و تصریح کرد: عملیات اجرایی آن در سال ۹۷ آغاز شد، این پروژه در سه هزار و ۲۰۰ مترمربع در سه طبقه برای بیماران نارسایی کلیه احداث شد.

وزیر بهداشت: درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ بیماران سرطانی رایگان درمان می‌شوند

وی با اشاره اینکه این مرکز می‌تواند با ۱۰۰ تخت بزرگترین مرکز دیالیز کشور باشد ادامه داد: برای این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی خیر بابلی هزینه شد.

عین الهی یادآورشد: در سال گذشته خیرین کشور سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان  در حوزه درمانی، بهداشتی و آموزشی  کمک کردند.

وی گفت: امروز ۱۱ پروژه بهداشتی درمانی مازندران با اعتبار دوهزار و۳۰۰ میلیارد تومان در این دولت افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha